يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 14564
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم:

برای ۸۰ درصد املاک روستایی استان قم سند رسمی صادر شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از افزایش سه برابری ثبت اسناد روستایی پس از انقلاب اسلامی خبر داد.
برای ۸۰ درصد املاک روستایی استان قم سند رسمی صادر شده است
 به گزارش قم نیوز، اسدالله گاینی که به مناسبت هفته قوه قضائیه با خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ثبت اسناد و املاک پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهارکرد: علی‌رغم تبلیغات رژیم گذشته برای زمین دادن به روستائیان در قالب اصلاحات ارضی، جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل تاکنون سه برابر رژیم سابق به روستائیان استناد رسمی مالکیتی ارائه کرده است.
 
مدیر کل ثبت و اسناد و املاک استان قم افزود: تنها در سال گذشته، برای 80 درصد املاک روستایی استان قم در سال گذشته، اسناد مالکیت ثبت شده است.
 
گاینی با اشاره به افزایش درآمد اداره ثبت اسناد قم در سال گذشته، تصریح کرد: درآمد کل ثبت استان قم 11 میلیارد تومان بوده و این در حالی است که وظیفه مقرر ما توسط دولت، 5 میلیارد تومان بوده است و از نظر آمار کسب درآمد در ادارات قم، سوم هستیم.
 
مدیر کل ثبت و اسناد استان قم، افزود: در سال گذشته 23هزار و 32 برگ سند مالکیت تک برگ در قم صادر شده که از این میزان تنها دو جلد سند مالکیت چند برگ بوده است و بقیه تک برگ بوده است.
 
گاینی با اشاره به این که ثبت عرصه‌های ملی از دیگر زمینه‌های فعالیت اداره ثبت است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 98 درصد عرصه‌های منابع ملی را شناسایی کردیم و با همکاری منابع طبیعی سند مالکیت برای دولت جمهوری اسلامی صادر کردیم.
 
مدیر کل ثبت و اسناد قم افزود: امسال 15 هزار جلد سهمیه استان قم بوده و کارکنان اداره ثبت با انجام به موقع وظایف خود، 23 هزار جلد سند صادر کرده‌اند. تعداد اسناد مشخص شده برای اماکن روستایی نیز 400 سند بوده است که در این زمینه 700 جلد سند صادر کرده‌ایم.
 
گاینی درباره برخی از پروژه‌های شهری که بدون سند در حال فروش هستند، گفت: وقتی کمیسیون ماده 5 رأی داد که اراضی ملی شده‌اند، اداره ثبت بر اساس نظر کمیسیون، از محل بازدید می‌کند و حدود و مساحتی را که در آن رأی درج شده است را مشخص می‌کند و نهایتا در اجرای بند 248 مجموعه بخش‌نامه‌های ثبتی اقدام به صدور سند به نام دولت می‌کند. بعد از این کار به عهده اداره منابع طبیعی است و تا قبل از رعایت تشریفات انتقال، این اراضی غیر قابل فروش هستند.
 
مدیر کل ثبت استان قم افزود: هر کسی از طریق دفاتر اسناد رسمی از اما استعلامی انجام دهد، به آن پاسخ می‌دهیم و در مورد هر ملکی می‌توان این کار را انجام داد. سال گذشته باید 28 هزار پاسخ استعلام را صادر می‌کردیم که موفق شدیم 35 هزار پاسخ استعلام را صادر کنیم و این پاسخ‌ها را به صورت الکترونیکی به محاضر می‌دهیم.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjxiev.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما