پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 14680
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار قم خبر داد:

شروع برنامه‌های خانواده‌محور شهرداری قم با آغاز ماه رمضان

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم گفت: از شروع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خانوادگی شهرداری قم همزمان با ماه مبارک رمضان در بوستان‌ها خبر داد.
شروع برنامه‌های خانواده‌محور شهرداری قم با آغاز ماه رمضان
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن نصیری در حاشیه برگزاری شب شعر مهدوی که به همت شهرداری قم در بوستان شهید بنیادی برگزار شد با بیان اینکه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم با همکاری هیئت خادم الرضا(ع) این شب شعر را برگزار کرده است اظهار کرد: هدف از برپایی این شب شعر فرهنگ سازی در بین نسل جوان در جهت ترویج آموزه های مهدویت می باشد.

وی با اشاره به اینکه جمع کثیری از علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی و عموم مردم در این مراسم شرکت کرده‌اند؛  افزود: شاعران برجسته‌ای همچون محمدعلی مجاهدی در این شب شعر حاضر شده‌اند و اشعار خود را در مدح اهل بیت(ع) قرائت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم هدف از برگزاری این شب شعر را استفاده از فرهنگ و ادب فارسی در راستای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: این جلسه در واقع دومین شب شعری است که به طور مستقیم توسط شهرداری قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم برگزاری چنین مراسم‌هایی موجب گسترش فرهنگ ادبی و مذهبی در میان مردم قم شده و علاوه بر این شاعران جوان نیز تشویق به ارائه آثار بهتر شوند.

نصیری با اشاره به دستور اکید شهردار قم مبنی بر حضور فرهنگی و اجتماعی شهرداری در بوستان‌ها و مکان‌های خانوادگی عنوان داشت: مباحث فرهنگی و هنری یکی از ابزارهای بسیار کارآمد به منظور تقویت روحیه مذهبی و دینی در اجتماع هستند که مورد توجه شهرداری قم قرار گرفته‌اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم اضافه کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در بوستان‌ها از سال 1390 در شهرداری قم آغاز شده است؛ امسال هم در نظر داریم اینگونه فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه سلسله برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های عمومی در قالب برنامه‌های اوقات فراغت 1392 در دستور کار شهرداری قم و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی قرار دارد گفت: شعار امسال این معاونت «تابستان همراه با خانواده» است و بر همین اساس برنامه‌های اوقات فراغت خانواده محور در اولویت قرار گرفته‌اند.

نصیری از شروع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خانوادگی شهرداری قم همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: امسال شب‌هایی شادتر از سال‌های گذشته در ماه رمضان در قم رقم خواهند خورد ضمن اینکه برای نخستین بار در شب‌های احیاء نیز برنامه‌های دعا و نیایش و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) در بوستان‌های قم برگزار خواهند شد.

معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری بیان داشت : ما به عنوان منتظران حضرت مهدی (عج) وظیفه داریم برای ظهور آقا زمینه سازی كنیم تا انشاالله این حادثه میمون و مبارك به وقوع بپیوندد وزمینه سازی ما و اراده خداوند شرط لازم برای این اتفاق عظیم می باشد.

وی ادامه داد : تاثیرگذارترین عبارات و كلمات برای امید به مهدویت و انقلاب جهانی زبان دل و زبان شعر است و تاثیر زبان و قلب شاعران از خیلی از پیام های دیگر بیشتر است.

در این شب شعر شاعران قمی  به قرائت اشعار مهدوی با موضوعات انتظار، امید و موضوعات مرتبط با مهدویت پرداختند .


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciuqaz.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما