چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 15067
به پاس قهرمانی آسیا:

فوتسالیست‌های ملی پوش قم تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: فوتسالیست‌های ملی پوش قم به پاس قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی چین و مسابقات فوتسال بازی‌های سالنی آسیا تجلیل شدند.
فوتسالیست‌های ملی پوش قم تجلیل شدند
 به گزارش قم نیوز، موفقیت در کسب عنوان قهرمانی چهارمین دوره رقابت‌های فوتسال بازی‌های سالنی آسیا در شهر اینچئون کره جنوبی یک بار دیگر موجب شد تا ایران بر بام فوتسال آسیا قرار بگیرد و عنوان قهرمانی به قدرت اول فوتسال آسیا برسد.
 
این موفقیت توسط تیمی به دست آمد که در آن دو بازیکن قمی یعنی علی اصغر حسن زاده و علیرضا وفایی حضور داشتند و هدایت آن نیز بر عهده خسوس کاندلاس اسپانیایی بود و مربیگری بدن‌سازی این تیم را نیز دکتر قدرت الله باقری از مربیان و چهره‌های شاخص ورزش قم بر عهده داشت.
 
تیم ملی فوتسال کشورمان با درخشش ستاره‌های قمی خود در فاصله کمتر از دو هفته موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در قاره آسیا شد، این تیم با حضور موثر علی اصغر حسن زاده و علیرضا وفایی دو بازیکن شایسته قم ابتدا به مقام قهرمانی تورنمنت بین‌المللی چین دست یافت.
 
قهرمانی ملی‌پوشان قم در تورنمنت بین‌المللی ‌هان‍ژو چین
 
رقابت‌های فوتسال تورنمنت بین المللی چین در شهر‌ هانژو این کشور با شرکت تیم‌های ملی فوتسال روسیه، هلند، ایران و چین به شکل دوره‌ای به انجام رسید که طی آن تیم ملی فوتسال ایران با غلبه بر تمام حریفان به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست یافت.
 
بعد از کسب این موفقیت، ملی پوشان فوتسال کشورمان همراه با بازیکنان قمی راهی رقابت‌های فوتسال بازی‌های سالنی آسیا در شهر اینچئون کره جنوبی شدند و در این رقابت‌ها پنج بازی تا کسب عنوان نخست و مقام قهرمانی برگزار کردند.
 
درخشش حسن‌زاده در مرحله مقدماتی
 
در مرحله نخست مسابقات فوتسال بازی‌های سالنی آسیا تیم ملی فوتسال ایران با تیم‌های ملی عراق و کویت همگروه بود که توانست تیم ملی عراق را با نتیجه 12 بر 3 شکست دهد و تیم ملی فوتسال امارات را با حساب 13 بر صفر از پیش رو بردارد.
 
کسب این دو پیروزی تیم ملی فوتسال کشورمان را به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتسال بازی‌های سالنی آسیا برد و تیم ملی کشورمان در این مرحله به چین برخورد کرد و توانست چینی‌ها را با نتیجه جالب توجه هشت بر صفر از پیش رو بردارد.
 
برتری مقابل تیم ملی چین صادر کننده جواز حضور تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های آسیایی بود که در این دیدار نیز تیم ملی موفق شد حریف سرسخت خود تیم ملی تایلند را با نتیجه پنج بر چهار شکست داده و به فینال راه یابد.
 
فروغ وفایی در دیدار نهایی برابر ژاپن
 
حریف ملی پوشان فوتسال کشورمان در دیدار نهایی مسابقات فوتسال بازی‌های سالنی آسیا در کره جنوبی، تیم ملی فوتسال ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال 2012 بود که در این دیدار تیم ملی با درخشش بازیکنان قمی که سه گل زدند، با نتیجه 5 بر 2 ژاپن را شکست داد.
 
در دیدار نهایی این رقابت‌ها علیرضا وفایی دو بار و علی اصغر حسن زاده یک بار برای تیم ملی فوتسال کشورمان گلزنی کردند که به پاس این موفقیت و درخشش عباس جهان بینی مدیر کل و سیدمهدی غیاثی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم به اتفاق کریم بهرامی رئیس هیئت فوتبال استان قم در منازل وفایی و حسن زاده حضور یافته و از آنها تقدیر کردند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdciyuaz.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما