چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : 15099
سرپرست بانک توسعه صادرات قم خبر داد:

تامین مالی ۵۰ درصد از صادرات قم توسط بانک توسعه صادرات

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست بانک توسعه صادرات قم گفت: بانک توسعه صادرات برای حمایت از تولید و صادرات ایجاد شده است و روی این هدف متمرکز است.
تامین مالی ۵۰ درصد از صادرات قم توسط بانک توسعه صادرات
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل سلمان، سرپرست بانک توسعه تعاون استان قم که به مناسبت سال‌روز تاسیس بانک توسعه صادرات ایران در 19 تیرماه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به تمرکز بانک برای تامین مالی حوزه صادرات به صورت تخصصی، اظهار کرد: بانک توسعه صادرات در زمینه حمایت از صادرات پیشرو است و بیش از 50 درصد صادرات استان توسط این بانک تامین مالی شده است.
 
سلمان با اشاره به خدمات عمومی بانکی که در این بانک عرضه می‌شود، افزود: بانک توسعه صادارت خدمات دیگری در زمینه‌های تخصصی چون مدیریت نقدینگی، مدیریت نوسانات نرخ ارز، مدیریت دریافت و پرداخت، مدیریت ریسک و خدمات مشاوره ای به مشتریان بانکداری شرکتی ارایه می‌کند که از این نظر متمایز از بانک‌های دیگر است.
 
سرپرست بانک توسعه صادرات استان قم با اشاره به استراتژی این بانک در زمینه بانکداری شرکتی، تصریح کرد: حمایت از تولید و صادرات  از جمله اهداف اصلی بانک توسعه صادرات  است و این هدف با استفاده از استراتژی بانکداری شرکتی بهتر محقق می‌شود.
 
وی افزود: سیاست‌های کلان نظام در جهت تولید و صادرات  برای تحقق حماسه اقتصادی است و استراتژی بانکداری شرکتی به تحقق این سیاست‌ها کمک می‌کند.
 
سرپرست بانک توسعه صادرات استان قم منابع این بانک را افزایش سرمایه، منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی، عنوان کرد و گفت: تا پایان سال 1391، 350 میلیارد ریال تسهیلات در قم پرداخت کرده‌ایم که در سال 92 نیز تا پایان خرداد 68 میلیارد ریال تسهلات پرداخت شده است و نسبت به سال قبل در مدت مشابه 11 درصد رشد پرداخت تسهیلات داشته ایم.
 
وی افزود: بیش از نصف صادرات استان قم و برخی از شهرهای مجاور مانند کاشان توسط بانک توسعه صادرات تامین اعتبار شده است و این آمار در حالی است که این بانک در قم تنها یک شعبه دارد و 50 درصد صادرات استان را تامین مالی می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه 80 درصد صادرکنندگان نمونه استان، مشتری بانک توسعه تعاون هستند، تصریح کرد: 50 درصد تسهیلات در بخش فرش دستباف و ماشینی، 10 درصد دربخش کشاورزی و 40 درصد دیگر در سایر بخش‌ها همچون کفش ماشینی، مواد شوینده، کتاب و چرم  و روده پرداخت شده است.
 
سلمان افزود: تسهیلات ارائه شده بانک توسعه صادرات استان قم در زمینه صادرات کالاهای سنگ شکن به آفریقا، تولید و صدور فرش دستباف و ماشینی به کشورهای اروپایی و کشورهای همجوار، تولید و صدور کالاهای  تصفیه  و آب شیرین کن و تولید و فناوری و  بسته بندی خرما ، میوه و خشکبار پرداخت شده است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdnz0f.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما