شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 15378
استاندار قم در جمع هیئات مذهبی:

هیئات مذهبی نقش مؤثری را در رشد و تعالي معنوي جامعه دارند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در جمع مسولان هيئات مذهبي استان گفت: هیئات مذهبی نقش موثر و بسزایی را در رشد و تعالي معنوي و اخلاقي جامعه دارند.
هیئات مذهبی نقش مؤثری را در رشد و تعالي معنوي جامعه دارند
 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري قم، کرمرضا پیریایی، در نشست صمیمی با مسئولان هیئات مذهبی استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته هیئات مذهبی در نظام ديني اظهار داشت: هیئات مذهبی همواره در جهات مختلف به دین و نظام اسلامی خدمت کرده اند و نقش برجسته‌ای را در پیشبرد اهداف نظام و ترويج دين داشته و دارند.

پیریایی، با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار هیئت مذهبی در استان قم، بر نقش ویژه آنان در ابعاد اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی باید در تصمیم گیری‌های کلان، با شناخت دقیق از جایگاه ویژه هیئت‌های مذهبی، از ظرفیت وتوانمندی‌های بالای آنان در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.

استاندار قم هيئات مذهبي را از امتيازات بي نظير جامعه ديني دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی امروز نیز به عنوان سپهر عمومی جامعه اسلامي، برای کشور همانند زمان انقلاب و سالهای دفاع مقدس رسالت خود را در ترویج و اشائیه مکتب ناب اسلام و خاندان عصمت و طهارت (ع) ایفا می‌کنند.

وی با بیان این که فعالیت‌های جانبی هیئت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف نباید به رسالت ذاتی آن ها خدشه وارد کند افزود: هيئات مذهبي كاركردي فراتر از يك تشكل ديني ساده داشته و به عنوان بزرگ ترین پایگاه دینی از جايگاه والايي برخوردار هستند.

پیریایی مردمي بودن را بارزترين ويژگي هيئات مذهبي برشمرد و ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا هیئت‌های مذهبی برای جذب جوانان و دلبستگی آنان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جذاب باشند و از هر گونه افراط و تفریطی باید پرهیز شود.

استاندار قم همچنين اعتلا وتعميق فرهنگ ديني جامعه را مهم ترين رسالت هيئات عنوان و خاطرنشان كرد: هيئات مذهبي  به عنوان پيشرو در حركت هاي فرهنگ ساز و مقابله با هجمه هاي غير اخلاقي دشمنان نقش بسزایی را در رشد و تعالي معنوي و اخلاقي جامعه بر عهده دارند.

در پایان این جلسه نیز قرعه کشی اهداء کمک هزینه سفر عتبات عالیات به تعداد 110 نفر از اعضای هیئت‌های مذهبی استان قم توسط استاندار به صورت رایانه‌ای انجام شد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdjs0f.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما