چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 15496
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم:

استفاده از سوخت استاندارد خودروها در قم برای حفظ سلامت عمومی ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم استفاده از سوخت استاندارد خودروها در این استان را برای حفظ سلامت عمومی ضروری عنوان کرد.
استفاده از سوخت استاندارد خودروها در قم برای حفظ سلامت عمومی ضروری است
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی با اشاره به اینکه اقدامات زیست محیطی در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه باید اقدامی جامع باشد بیان کرد: در حوزه شهری در جهت حفظ سلامت عمومی شهروندان لازم است زیرساختهای لازم فراهم شود.
 
وی گفت: استفاده از سوخت استاندارد برای خودروها و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و تقویت این ناوگان به منظور توسعه زیرساخت ها ضروری است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: استفاده از سوخت های مناسب، معاینه فنی خودروها اعم از وسائل نقلیه سبک، سنگین و موتورسیکلت ها و انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی به منظور رسیدن به هدف حفظ سلامت عمومی جامعه ضروری است.
 
وی گفت: گسترش فضای سبز به صورت رینگ سبز، فضای سبز عمومی و افزایش بوستان های محلی برای حفظ سلامت عمومی جامعه اهمیت بسیاری دارد.
 
رکنی بیان کرد: گسترش شبکه جمع آوری و سیستم تصفیه فاضلاب به منظور استفاده از فاضلاب برای گسترش فضای سبز امری ضروری است.
 
وی گفت: لازم است ایستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر قرار داده شود و علاوه بر آن سنجش آلودگی صوتی نیز به صورت منظم انجام شود.
 
 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: تفکیک زباله از مبدا امری ضروری است و لازم است شهروندان پسماندهای خشک خود را از پسماندهای تر تفکیک کنند.
 
وی ادامه داد: زباله های عفونی بیمارستان ها نیز نیازمند مدیریت هستند زیرا این زباله ها آلوده بوده و مشکلات بسیاری را ایجاد می کنند.
 
وی اضافه کرد: برای پسماندهای صنعتی نیز باید برنامه مدیریتی تعریف شود که اکنون پسماندهای صنعتی به واحدهای صنعتی هدایت می شوند تا بی خطر سازی شوند.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdcepe8z.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما