پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 15614
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم خبر داد:

ارتقاء شهرداری سلفچگان به شهرداری درجه 3

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم گفت: شهرداری سلفچگان قم با مجوز وزیر کشور موفق به دریافت درجه 3 ارزیابی شهرداری‌ها شد.
ارتقاء شهرداری سلفچگان به شهرداری درجه 3
 به گزارش قم نیوز، مهدی متقیان امروز گفت: شهرداری‌ها بر اساس شاخص‌های اعلامی وزارت کشور در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند که برای شهرداری‌های تازه تاسیس درجه یک و حداکثر برای کلانشهرها درجه 12 صادر می‌شود و این درجه‌بندی با توجه به شاخص‌های مختلف صادر شده و رسماً با امضای وزیر کشور به شهرداری‌ها اعطا می‌شود.
 
وی بیان داشت: اداره کل امور شهری و شوراها با توجه به پیگیری‌های مستمر و طی دو سال توانست درجه سه را برای شهرداری سلفچگان اخذ کند و ارتقای دو درجه‌ای برای این شهرداری بسیار حائز اهمیت است و دریافت دو درجه ارتقاء (از یک به سه) برای شهرداری سلفچگان امری قابل توجه است.
 
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم بیان کرد: شاخص‌های مختلف برای ارزیابی و اعطای درجه به شهرداری‌ها در پنج بخش عمده و طبقه بندی‌های متعدد تبیین شده که در زمینه‌های مختلف از جمله درآمد، امکانات، جمعیت شهر، شرایط و موقعیت شهر است و هر یک با ضریب خاص تعیین شده بررسی و امتیاز دهی می‌شوند و در نهایت مجموع امتیاز درجه شهرداری را مشخص می‌کند.
 
وی بیان کرد: اطلاعات ارائه شده برای شاخص‌های مذکور به صورت مشروح، دقیق و با ارائه مستندات مربوطه جمع بندی و امتیازدهی شده و امتیاز نهایی برای هر شهر استخراج می‌شود.
 
متقیان با اشاره به اینکه شهرداری‌های های استان باید تلاش کنند تا درجه خود را ارتقاء داده و از شرایط مناسب هر درجه بهره‌مند شوند اضافه کرد: شهرداری‌ها باید ضمن استفاده از شرایط مناسب هر درجه، از این شرایط برای توسعه خدمات رسانی و جذب امکانات و تسهیلات بیشتر، بهره برداری لازم را داشته باشند تا اقدامات اداری، مالی، شهرسازی، اجرایی و... خود را بر اساس درجه تعیین شده به انجام رسانند.
 
وی در پایان ضمن تشکر از شهردار و پرسنل شهرداری سلفچگان در خصوص وضعیت درجه‌بندی فعلی دیگر شهرداری‌های استان گفت: شهرداری قم دارای درجه 11، شهرداری دستجرد دارای درجه 3، شهرداری کهک دارای درجه 4، شهرداری جعفریه دارای درجه 5 و شهرداری قنوات دارای درجه 3 است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgt39q.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما