سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 15746
دادستان قم خبر داد:

اعدام ۵ قاچاقی مواد مخدر در قم

قم نيوز : قم نیوز: دادستان قم گفت: ۵ قاچاقچی مواد مخدر که مرتکب جرائم سنگینی شده بودند، امروز در قم اعدام شدند.
اعدام ۵ قاچاقی مواد مخدر در قم
به گزارش قم نیوز، مصطفی گنجی امروز در نشست مطبوعاتی، با اشاره به اعدام‌ پنج قاچاقچی مواد مخدر که صبح امروز صورت گرفت، اظهار کرد: پرونده‌های این افراد سنگین بود و حتی یک مرتبه هم تقاضای عفو کرده بودند که رد شده بود. یکی از آن‌ها به خرید و حمل 15 کیلوگرم کراک متهم بود در حالی که حمل و خرید بالای 30 گرم، اعدام دارد.
 
وی افزود: یکی دیگر از این مجرمان، 30 کیلو هروئین فشرده حمل کرده بود و دیگری مرتکب جرم فروش 2 کیلو کراک و معاونت در فروش 3 کیلوی دیگر بود که همگی صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند.
 
وی افزود: در گذشته کراک در قم مصرف زیادی داشت و محموله‌های کراک نیز کشف می‌شد اما به دلیل اطلاع رسانی خیلی خوبی که از سوی صدا و سیما صورت گرفته است، در قم مصرف کراک مشاهده نمی‌شود و کشفیات ماده کراک نیز پایان یافته است.
 
قم از مسیر ترانزیت مواد مخدر خارج شد
 
گنجی با اشاره به اینکه از سوی پلیس مواد مخدر ناجا، خارج شدن قم از مسیر ترانزیت مواد مخدر رسما اعلام شده است، تصریح کرد: برخی از افراد علی رغم اینکه قم از مسیر ترانزیت خارج شده است، اما برخی احساس می‌کنند که حساسیت ما نیز در قم کم شده است اما این طور نیست و امسال در قم، 5 تن مواد مخدر کشف شده است.
 
وی افزود: آخرین محموله کشف شده 180 کیلو مورفین بود که البته نیابت قضایی از استان دیگری داده شده بود. مورفین ماده اولیه ساخت مواد مخدر صنعتی است و این مواد به سمت کشورهای خارجی بارگیری شده بود که ماموران با خالی کردن تمامی بار آجر سفال یک کامیون، موفق به کشف جاسازی شده و مورفین را ضبط کردند.
 
دادستان قم با اشاره به اجازه شلیک به حاملان تایید شده مواد مخدر، تصریح کرد: از ابتدای سال 6 مورد تیراندازی به سوی مجرمان مواد مخدر در قم صورت گرفته است و در 2 مورد قاچاقچیان مواد مخدر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.
 
اجساد کشف شده در قم به قتل نرسیده بودند
 
در ادامه این نشست خبری، گنجی به 2 مورد جنازه کشف شده در قم که در مورد قتل آن‌ها، مواردی در رسانه‌ها منتشر شده بود، اشاره کرد و گفت: ماه گذشته جسد خانم 17 ساله مجردی در اطراف قم کشف گردید و در رسانه‌ها به عنوان قتل سریالی یا امثالهم منعکس شد.
 
وی افزود: پس از بررسی‌های پزشکی قانونی هیچ علت آشکاری برای مرگ وی مشخص نشد و خانواده وی نیز شکایتی نکرده‌اند؛ در عین حال جسد برای آزمایش سم شناسی تحت بررسی است و نتیجه به محض رسیدن، اعلام می‌شود.
 
گنجی با اشاره به کشف جسد دیگری در اطراف جمکران، خاطرنشان کرد: در پرونده دیگری، جسد یک روحانی در حریم راه آهن کشف شد که مشخص گردید به علت نارسایی کبد فوت کرده است و خانواده وی نیز شکایتی نکرده‌اند.
 
وی افزود: اگر این موارد در خانه اتفاق افتاده بود، ما اصولا پیگیری نمی‌کردیم ولی چون در حریم شهر اجساد کشف شده است، وارد پیگیری قضایی شدیم.
 
سارقان با تابلوی ایست راهنمایی رانندگی سرقت می‌کردند
 
دادستان قم با اشاره به یکی از شیوه‌های سرقت در قم، اظهار کرد: در این شیوه سرقت، سارقان تنها با یک تابلوی ایست در قم، رانندگان زن را متوقف می‌کردند و سپس سوار خودرو شده و عنوان می‌کردند که خودرو باید به پارکینگ منتقل شود.
 
وی افزود: پس از سوار شدن به خودرو و توقف در مکان خلوتی، با تهدید چاقو اقدام به سرقت می‌کردند که پس از 3 فقره سرقت، بازداشت شدند و هم اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برند.
 
گنجی تصریح کرد: اگر کسی در این زمینه مورد سرقت قرار گرفته است، برای شکایت مراجعه کند؛ بانوان نیز دقت کنند که ماموران پلیس، دادستانی و حتی اطلاعات، یا دارای لباس و ماشین مشخص هستند یا اینکه در صورت ماموریت امنیتی، کارت دارند و بدون رویت این موارد، هیچ گونه حرکتی را انجام ندهند.
 
تازه عروس با مقاومت در مقابل متجاوز به حریم منزل، وی را فراری داد
 

دادستان قم با اشاره با یک مورد ورود به عنف به منزل یک تازه عروس در قم، افزود: فردی در ساعت 9 صبح، وارد منزلی شده است و قصد تعدی به تازه عروسی داشته است که با مقاومت وی مواجه شده است و علی رغم کتک کاری زیاد، خوشبختانه موفق به تجاوز نشده است.
 
وی تصریح کرد: این فرد همان روز با عملیات صورت گرفته، بازداشت شد اما این نکته مطرح است که باید نسبت به امور حفاظتی در منزل همت بیشتری گماشت و در منزل را به قفل و بست مناسب مجهز کرد.
 
سرقت‌های خانوادگی را جدی بگیرید
 
گنجی با اشاره به طایفه ای که به صورت طایفه ای به سرقت مبادرت می‌ورزند، اظهار کرد: یکی از شگردهای این طایفه، سرقت خانواده ای است و گاهی با زن و بچه و ماشین‌های مدل بالا، به سراغ خانه‌ها می‌روند و به سرقت اقدام می‌کنند.
 
وی افزود: این طایفه به عنوان مهمان یا متکدی داخل می‌شوند و هنگامی که از خالی بودن منزل مطمئن شدند، با خویشانشان تماس می‌گیرند و آن‌ها را برای سرقت خبر می‌کنند که یک گروه آن‌ها در قم شناسایی شده‌اند و هم اکنون در بازداشت هستند.
 
دادستان قم تصریح کرد: تکدی جرم است و مردم می‌توانند با نیروی انتظامی تماس بگیرند و کلانتری‌های موظف به برخورد هستند.
 
کودک آزاری در قم نادر است
 
دادستان قم با اشاره به 2 مورد کودک آزاری که در دو ماه اخیر در قم صورت گرفته است، تصریح کرد: وقتی کسی با همسرش اختلافات شدید دارد، نباید فرزندان کوچک را به دست وی بدهد. در یکی از موارد، فردی که با همسرش اختلاف داشته است، بچه خواهر وی را کتک زده است که البته اکنون خانواده اعلام رضایت کرده‌اند.
 
گنجی افزود: خانواده‌ها در این زمینه باید دقت کنند که بچه‌ها را به دست چه کسی می‌سپارند و از سپردن بچه به کسانی که با آن‌ها اختلاف دارند، پرهیز کنند.
 
با چاقوکشی در قم به طور جدی برخورد می‌شود
 
دادستان قم با اشاره به اهمیت مقابله با جرم چاقوکشی در قم، تصریح کرد: جرم چاقوکشی را جزو جرائم مشهود اعلام کرده‌ایم و اگر کسی مرتکب این جرم شود، نیازی به حکم قضایی ندارد و نیروی انتظامی راسا مرتکبان این جرم را بازداشت می‌کند.
 
وی افزود: قرار صادر شده برای این مجرمان، در هر صورتی، حتی رضایت شاکی، بازداشت موقت است و اگر این چاقوکشی منجر به ترساندن مردم یا قدرت نمایی شود، شامل مجازات افساد فی الارض می‌شود.
 
کشف اشیاء عتیقه توسط سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم
 
گنجی با اشاره به کشف 20 قطعه اشیاء عتیقه در قم توسط معاونت اطلاعات سپاه علی بن ابی طالب (ع) افزود: این اشیاء متعلق به هزاره‌های اول و دوم قبل از میلاد مسیح بوده‌اند و 3 متهم در این پرونده درگیر بوده‌اند که متهم اصلی متعلق به یکی از استان‌های جنوبی است.
 
وی تصریح کرد: این اشیاء 20 قطعه بوده‌اند و متهمان می‌خواستند این‌ها را در قم به فروش برسانند که با اشراف اطلاعاتی سپاه قم، موفق نشدند.
 
ساماندهی پرنده فروشان و قلعه‌های اطراف شهر در دستور کار است
 
دادستان قم با اشاره به طرح مشترک دادستانی با شهرداری برای تعیین محلی برای فروش پرندگان در قم، اظهار کرد: شهرداری به زودی مرکزی را برای این کار در حاشیه شهر اعلام می‌کند و به محض آماده شدن این مرکز، هیچ کس حق داشتن پرنده فروشی در داخل شهر نخواهد داشت.
 
وی افزود: محل جمع شدن این صنف باعث رونق کسب و کار اینها می‌شود و در عین حال هر گونه تهدید علیه بهداشت عمومی و نظم عمومی، باید برطرف شود.
 
گنجی ساماندهی قلعه‌های اطراف شهر را از دیگر برنامه‌های دادستانی دانست و گفت: در منطقه دام شهر قم، 1610 قلعه وجود دارد که دادستانی براساس تصمیم جدی خود برای مقابله با تهدیدهای اجتماعی، اقدام به صدور دستور تخریب قلعه‌های مجهول المالک کرده است.
 
وی افزود: در موارد غیر این نیز، مالکان قلاع را دعوت کرده‌ایم و اگر در آن قلعه جرمی اتفاق افتاده باشد، با آن برخورد کرده‌ایم.
 
سرقت خرد، بالاترین جرم مرداد ماه قم
 
دادستان قم در ادامه با ارائه از جرائم مرداد ماه قم تصریح کرد: رسانه‌ها در ارائه آمار دقت کنند زیرا انعکاس آمار نادرست، موجب نشر اکاذیب می‌شود.
 
وی با اشاره به آمار اشتباه ارائه شده از طلاق در قم، افزود: سرعت پرونده‌های  طلاق در قم بسیار بالاست و حتی بعداظهرها و جمعه‌ها نیز، وقت رسیدگی داده می‌شود و به همین دلیل، از شهرهای دیگر برای پرونده‌های طلاق به قم مراجعه می‌شود و بعضا به ارائه آدرس‌های کذب نیز اقدام می‌کنند.
 
گنجی تصریح کرد: در مرداد ماه امسال، بیش‌ترین آمار جرائم، مربوط به سرقت خرد بوده است و رتبه دوم جرائم، ایراد جراحات بر اثر تصادفات بوده است.
 
وی دعوای زن و شوهری، توهین و استعمال مواد مخدر را در رتبه‌های بعدی جرائم دانست و اظهار کرد: جرائم خشن مانند قدرت نمایی با چاقو، در رتبه 34 است و کلا 26 مورد از این جرم در یک ماه گذشته در قم بوده است، اما همین یک مورد هم برای قم زیاد است.
 
درگیری عوامل شهرداری و نیروی انتظامی در دست بررسی است
 
دادستان قم در ادامه، درباره برخورد روی داده میان عوامل شهرداری و نیروی انتظامی در رودخانه قم، اظهار کرد: چنین برخوردی روی داده است و انجام آن درست نبوده است؛ هر کدام از طرفین نسبت به طرح شکایت اقدام و مستندات خود را ارائه داده‌اند که در دست بررسی است.
 
وی افزود: هر گونه احداث بنا و ساخت و سازی در شهر از طرف هر نیرویی شامل نیروهای انتظامی، قضایی و اطلاعاتی باید در چارچوب قانون باشد و جز این پذیرفته نیست؛ نیروی انتظامی نیز عنوان کرده است که ساخت و ساز آن‌ها در چارچوب توافقات بوده است و این مساله در دست بررسی است.
 
فعالیت تیم 100 نفر موتورسوار برای برخورد با فروشندگان مواد مخدر
 
گنجی با اشاره به اینکه امروزه، فروش مواد مخدر دیگر در خانه‌ها انجام نمی‌شود، تصریح کرد: خانه‌های کشف شده، خالی است و مواد به صورت متحرک فروخته می‌شود؛ به همین دلیل یک تیم 100 نفره موتور سوار از سوی ناجا برای برخورد با فروشندگان مواد مخدر به زودی شروع به فعالیت می‌کنند که در زمان خود اعلام می‌شود.
 
وی با اعلام شماره تلفن 3770999 واحد اجتماعی دادستانی، از مردم خواست گزارشات خود را به این واحد اعلام کنند تا پس از بررسی اقدام لازم صورت گیرد.
 

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdccemqs.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما