شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 15775
به مناسبت هفت دولت صورت گرفت

هفت پروژه منابع طبيعي به بهره برداري رسید

قم نيوز : قم نیوز: مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قم، از به بهره برداری رسیدن همزمان هفت پروژه منابع طبیعی به مناسبت هفته دولت در قم خبر داد.
هفت پروژه منابع طبيعي به بهره برداري رسید
به گزارش قم نیوز، مهندس احمد عفتان از اين تعداد پروژه بهره برداري شده، هفت پروژه متعلق به اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان است كه با اعتباري بالغ بر هفت ميليارد و سيصد و هفتاد و پنج ميليون ريال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري(مدظله) اجرا گرديده است.
 
وی افزود: از 7 پروژه بهره برداري شده، تعداد 5 پروژه مربوط به سازه هاي كنترل سيل منطقه بالادست پرديسان قم مي باشد كه به منظور حفاظت منطقه پرديسان و شهر مقدس قم از سيلاب هاي مخرب و رگباري احداث گرديده و تا حدود زيادي اين منطقه را در مقابل سيلاب ها ايمن نموده است.
 
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قم، احداث منبع 7000 مترمكعبي ذخيره پساب و 750 متر مكعبي ذخيره آب شرب پارك بزرگ جنگلي ثامن الائمه(ع)، را دو پروژه ديگر به بهره برداری رسیده این اداره کل عنوان کرد.
 
عفتان افزود: این دو پروژه به ترتیب در مساحتي بيش از 400 هكتار در شمال شرق شهر قم و در كيلومتر 4 بزرگراه جديد قم-گرمسار براي استراحت شهروندان و زائران حرم مطهر رضوي طراحي و درحال اجرا مي باشد.
 
به گفته وی؛ اين پارك در مجموع تاكنون پيشرفتي معادل 30 درصد داشته است.
 
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قم، در پایان گفت: در سال 91 نيز، طي دو مرحله، تعداد 35 پروژه با اعتباري بالغ بر 23 ميليارد ريال در دو مقطع روز جهاني مقابله با بيابان زدايي و هفته منابع طبيعي نیز مورد بهره برداري قرار گرفت.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcenf8z.jh8nfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما