دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 1588
آیت الله مقتدایی:

هویت شهری قم باید هویتی مذهبی و اسلامی باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه بر توجه خاص و احیای هویت شهری قم بر اساس معیارهای اسلامی و مذهبی تاكید كرد.
هویت شهری قم باید هویتی مذهبی و اسلامی باشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار ‌شهردار قم افزود: فرهنگ اسلامی و دینی باید در قم حاكم باشد و شهرداری بعنوان متولی امور شهری در احیا‌ این فرهنگ تلاش و جدیت بیشتری كند.

وی با بیان اینكه شهر قم را نباید با دیگر شهرهای ایران مقایسه كرد، گفت: قم متعلق به تمام جهان تشیع و اسلام می باشد و خدمات گسترده ای را ارایه كرده است و سالانه پذیرایی خیل عظیمی از زایران از اقصی نقاط ایران و جهان می باشد، لذا از نظر سیمای شهری ‌قم را باید طوری آباد كنیم كه نماد مذهب تشیع و اسلام باشد.

مقتدایی بیان كرد: شهر قم از وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمكران و حوزه علمیه آباد شده است، مردم انتظار دارند با توجه به مشكلات عدیده در قم این مشكلات مرتفع شود.

وی بر توجه، رسیدگی و رعایت حقوق شهروندی تاكید كرد و افزود: مردم قم، ‌مردمی مومن، متدین و قانع هستند و توقع زیادی از مسوولان ندارند، لیكن باید امورات مردم سهل و آسان حل شود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینكه در آیات و روایات اسلامی بر مغتنم دانستن فرصت خدمت به مردم تاكیدات فراوان شده، گفت: خدمت كردن به مردم در جامعه امروز عبادت و امانتی است كه از سوی خداوند در اختیار ما قرار گرفته و باید ضمن استفاده بهینه از این نعمت، این امانت را به دست صاحبش برگردانیم و همواره در خدمت مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم، وی افزود: تنها هدف از خدمت كردن باید خداوند و رضایت او باشد و در صورت پذیرش مسوولیتی تمام توان خود را در به سرانجام رساندن این هدف به كار بریم.

مقتدایی ضمن تاكید بر اجرای طرح تكریم ارباب رجوع در ادارات، خاطر نشان كرد: تكریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشكلات مردم از جمله اقداماتی است كه باید سرلوحه كار مسوولان و مدیران باشد كه در این صورت رضایت خداوند نیز حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینكه تهیه سند چشم انداز شهر قم باید به جد پیگیری و اجرایی شود، افزود: تهیه این سند برای قم یك ضرورت اجتناب ناپذیر است و رهبر معظم انقلاب نیز در ایجاد سند چشم انداز كشور تاكیدات زیادی دارند.

مدیر حوزه های علمیه تاكید كرد: شهرداری باید در تهیه این سند نگاه و خواسته های حوزه علمیه را نیز لحاظ كند.

وی در با بیان اینكه مدیران استان قم باید در خدمت رسانی به مردم اخلاص در عمل داشته باشند، خاطر نشان كرد: قم باید الگویی در بین دیگر شهرها باشد و جایگاه علمی و معنوی این شهر باید نسبت به دیگر شهرها همیشه مطرح باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.j0f2yt0kja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما