چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 15900
با حضور استاندار قم و هيئت ويژه‌اي از مجلس:

نشست بررسي علل حادثه خونين اتوبان قم - تهران برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور پيريايي استاندار قم و هيئت ويژه‌اي از مجلس شوراي اسلامي، علل تصادف ناگوار آزاد راه قم - تهران و نحوه رسيدگي به حادثه ديدگان بررسي شد.
نشست بررسي علل حادثه خونين اتوبان قم - تهران برگزار شد
به گزارش قم‌نیوز، كرم رضا پيريايي در اين نشست ضمن تشكر از تمامي نهادهاي مرتبط، اظهار كرد: از دقايق ابتدايي حادثه، بنده و تمامي مسئولين مرتبط در محل حادثه حضور داشتيم.
 
استاندار قم در تشريح جزييات اقدامات امدادي استان، گفت: كار ما از بعد از حادثه آغاز شد و پس از اطفاء حريق ناشي از انفجار، مصدومين را به بيمارستان و اجساد را به بهشت معصومه قم انتقال داديم و در مرحله بعد اقدام به بازگشايي اتوبان تهران - قم تا ساعت 2:30 بامداد نموديم.
 
وي با بيان اين كه فوريت‌هاي پزشكي مورد نياز در اين حادثه و مديريت بحران آن تا اين مرحله به خوبي انجام گرفته است، افزود: پس از آن جلسه اضطراري مديريت بحران استان براي پيگيري هر چه بهتر وضعيت حادثه ديدگان در ساعت 5:30 در محل استانداري برگزار شد و نمايندگان ويژه‌اي از سوي اينجانب جهت اين امر تعيين شدند كه اقدامات اين كميته خوشبختانه مرجب رضايت كامل حادثه ديدگان و خانواده‌هاي ايشان را به دنبال داشته است.
 
پيريايي با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي ارتقاي ضريب ايمني محورهاي مواصلاتي استان، قم را شهري فراملي عنوان كرد و افزود: ساخت، توسعه و ارتقاء شاخص‌هاي ايمني جاده‌هاي استان قم نيازمند اعتبارات ويژه ملي است.
 
در اين جلسه فرماندار قم در گزارشي از كارهاي انجام شده طي ساعت‌های گذشته، وضعيت همه مصدومين اين حادثه را مطلوب ارزيابي كرد.
 
زارعي كوشا با اشاره به اين كه از سوي كميته ويژه، نظارت لحظه به لحظه بر تمامي روند كار صورت گرفته است، گفت، تشخيص هويت 7 نفر از فوت شدگان به صورت كامل انجام شده و تحويل خانواده هايشان شده است و 5 نفر ديگر نيز مراحل نهايي تشخيص هويت را سپري مي‌كنند.
 
هيئت اعزامي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه ضمن تسليت اين حادثه دلخراش و ابراز همدردي با بازماندگان، با تقدير و تشكر از اقدامات شبانه روزي استاندار و كميته مديريت بحران بر لزوم بررسي علل دقيق اين حادثه تاكيد كردند.
 
عیادت استاندار قم از مصدومان حادثه
 
استاندار قم به نمايندگي از سوي وزير كشور از مصدومان حادثه دلخراش آزاد راه قم - تهران عيادت كرد.
 
كرم رضا پيريايي با حضور در بيمارستان هاي نكويي، شهيد بهشتي و علي بن ابيطالب(ع) قم، به نمايندگي از طرف رحماني فضلي وزير كشور از مجروحين حادثه تصادف مرگبار دوشنبه شب آزاد راه قم - تهران عيادت كرد.
 
استاندار قم در جريان اين ملاقات‌ها، ضمن ابلاغ سلام وزير كشور و آرزوي سلامتي و شفاي عاجل براي مصدومان اين حادثه دلخراش، گفت: جناب آقاي رحماني فضلي از همان لحظات نخست در جريان اين حادثه غم انگيز قرار گرفته و دستورات ويژه اي را براي پيگيري دلايل سانحه و ارائه خدمات مطلوب امدادي و پزشكي صادر كردند.
 
وي با اشاره به اين كه با دستور مقام عالي وزارت، همه امكانات خدماتي و فوريت هاي پزشكي استان براي مديريت موثر بحران و انجام خدمات فوريتي به مصدومان و بازماندگان اين حادثه كم سابقه بسيج شده است، افزود: خوشبختانه وضعيت عموم مصدومان بستري در مراكز درماني قم رضايت بخش مي باشد.
 
استاندار قم ضمن ابراز همدردي با بازماندگان اين تصادف دلخراش، از تشكيل ستاد ويژه اي براي شناسايي اجساد اين حادثه خبر داد و گفت: تاكنون تعدادي از اجساد شناسايي و تحويل خانواده هاي آنان شده است كه اميدواريم با شناسايي هر چه سريع تر مابقي اجساد، بتوانيم خانوده هاي داغدار را از نگراني خارج كنيم .

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdce7o8z.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما