شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 15938
مسئول دارالقرآن الکریم قم خبر داد:

برگزاری مسابقه تلاوت قرآن در قم با شرکت 270 نفر

قم نيوز : قم نیوز: مسؤل دارالقرآن الکریم قم گفت: امسال برای نخستین‌بار مسابقه قرائت و حفظ و مفاهیم قرآن کریم به سبک جدید با محوریت حفظ و مفاهیم با مشارکت بیش از 270 نفر از خواهران و برادران برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقه تلاوت قرآن در قم با شرکت 270 نفر
به گزارش قم‌نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی اظهار کرد: با توجه به درخواست قاریان و حافظان قرآن کریم، دارالقرآن الکریم با حمایت و نظارت و بر اساس دستور العمل سازمان دارالقرآن الکریم اقدام به ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در مسابقات حفظ و مفاهیم با رویکرد و اهداف جدید کرد.
 
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: تاکنون بیش از 270 نفر اعم از خواهر و برادر در این مسابقه ثبت نام کردند.
 
وی تصریح کرد: این مسابقه برای برادران در دو مقطع سنی بالای 16 و زیر 16 سال و خواهران فقط بالای 16 سال، در دو رشته قرائت و حفظ کل برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام عظیمی به برخی نکات قابل توجه در این مسابقه اشاره کرد و گفت: قاریان باید قطعات منتخب را که هشت قطعه از سوره‌های مختلف قرآن کریم است به همراه مفاهیم آنها و مفاهیم پنج جزء اول قرآن را حفظ کرده و در موقع مسابقه به صورت حفظ تلاوت کنند.
 
وی افزود: همچنین حافظان قرآن باید مفاهیم پنج جزء اول را حفظ کنند و در آزمون به سئوالات مفاهیم که به صورت شفاهی است پاسخگو باشند.
 
به گفته مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مرحله اول این مسابقه اوایل آبان ماه در استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfc1dy.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما