دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 15970
مدیر موسسه فنون قرائت و معارف قرآن

نخستین دوره طرح ملی تلاوت در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه فنون قرائت و معارف قرآن از برگزاری نخستین دوره طرح ملی تلاوت در قم خبر داد.
نخستین دوره طرح ملی تلاوت در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم‌نیوز، هادی حائری امروز با اشاره به تاسیس موسسه فنون قرائت و معارف قرآن در سال 69 اظهار کرد: این موسسه توسط آیت‌الله جعفری طبار در مسجد رفعت فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینه فنون قرائت و معارف قرآنی فعالیت‌هایی را ارائه می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: موسسه فنون قرائت و معارف قرآن در سه بخش جلسات قرآن، مباحث معارف قرآنی و حلقه‌های آموزشی فعالیت می‌کند.
 
مدیر موسسه فنون قرائت و معارف قرآن با اشاره به حدیث ثقلین گفت: بر اساس این حدیث باید به قرآن متمسک شویم تا قرآن را از مهجوریت نجات دهیم.
 
وی از برگزاری طرح ملی تلاوت برای نخستین بار خبر داد و افزود: افراد شرکت‌کننده از مباحثی مانند صوت و لحن، حفظ سه جز قرآن، ترجمه و مفاهیم و آداب و احکام تلاوت بهره‌مند می‌شوند و در پایان دوره گواهینامه رسمی از وزارت ارشاد به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
 
حائری با بیان اینکه طرح ملی تلاوت شامل گروه سنی هشت تا 16 سال است گفت: افراد علاقه‌مند از دهم شهریور تا پانزدهم مهر فرصت دارند برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: استادانی مانند مصطفی اسماعیلی، عبدالباسط، محمد صدیق منشاوی، شحات محمد انور در زمینه قرائت معرفی شده که افراد با انتخاب یکی از آنها در این دوره شرکت می‌کنند.
 
مدیر موسسه فنون قرائت و معارف قرآن با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان شرکت در طرح تلاوت گفت: افراد 17 مهر در آزمون ورودی این طرح شرکت می‌کنند، در صورتی که حدنصاب نمره را کسب کنند می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح ملی تلاوت برای نخستین بار توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه فنون قرائت و معارف قرآن در قم برگزار می‌شود و این طرح به صورت همزمان در چند استان دیگر نیز برگزار خواهد شد.
 
حائری یادآور شد: آموزش تخصصی قرائت ویژه نوجوانان و شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در زمینه تلاوت قرآن مهم‌ترین هدف طرح تلاوت است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbg9b8.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما