چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 15990
معاون اعزام مبلغ مرکز تخصصی نماز خبر داد:

برگزاری طرح معراج در 5 استان کشور

قم نيوز : قم نیوز: معاون اعزام مبلغ مرکز تخصصی نماز از برگزاری طرح معراج در پنج استان کشور از ابتدای مهر خبر داد.
برگزاری طرح معراج در 5 استان کشور
به گزارش قم‌نیوز، اسماعیل ولیخانی با اشاره به طرح معراج اظهار کرد: تربیت مدرس و محقق در زمینه معارف نماز، کسب آمادگی برای حضور در مجامع علمی و ارائه مباحث تخصصی نماز، ارتقای دانش و بینش مدرسان دوره‌های آموزشی معارف نماز و تسلط بر روش‌ها و شیوه‌های کاربردی انتقال مفاهیم نماز در این دوره در اولویت قرار گرفته است.
 
وی از برگزاری طرح معراج در پنج استان جدید خبر داد و افزود: این طرح در استان‌هایی مانند چهار محال و بختیاری، مازندران، زاهدان و گلستان برگزار می‌شود.
 
معاون اعزام مبلغ مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: از هر استان 40 نفر پس از مصاحبه و گزینش در طرح معراج شرکت می‌کنند که کلاس‌های آنها از ابتدای مهر آغاز می‌شود.
 
وی با اشاره به ویژگی طرح معراج گفت: تاکنون 15 دوره طرح معراج در قالب 120 ساعت در استان‌های قم، تهران، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، کرمانشاه و کرمان برگزار شده که آیات، روایات نماز، شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، اسرار نماز و نماز و خانواده موضوعات ارائه شده در این طرح است.
 
ولی‌خانی آداب نماز، تفسیر نماز، آثار نماز، سبک زندگی نمازگزاران، نماز در ادیان، نماز در فرق اسلامی، احکام نماز، پرسش و پاسخ و آموزش کلاس‌داری با محوریت نماز را از دیگر مباحثی ذکر کرد که در طرح معراج تبیین می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 600 نفر در طرح معراج شرکت کرده‌اند گفت: طلابی که سطح دو حوزه را به پایان رسانده باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و پس از پایان دوره در دوره تکمیلی 48 ساعته شرکت کرده و پس از دوره تکمیلی به عنوان مربی در استان‌ها به کار گرفته می‌شوند.
 
معاون اعزام مبلغ مرکز تخصصی نماز یادآور شد: مباحثی در زمینه روش دعوت نماز، دعوت بر اساس فطرت خداجوی، شکر گویی و سپاسگزاری انسان، آشنا کردن با فلسفه نماز، آشنایی با فواید و آثار نماز، آشنایی با پیامدهای ترک نماز و آشنایی با احکام نماز در این طرح ارائه می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تربیت مدرس نماز از دوره‌های دیگر مرکز تخصصی نماز بوده که از 30 شهریور امسال در قالب دو ترم برای طلاب دارای حداقل مدرک سطح دو حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdzn0f.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما