چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 15994
مسئول امور شوراهای آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

تحصیل 3 هزار دانش‌آموز در مراکز آموزش از راه دور قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس مسئول امور شوراهای آموزش و پرورش استان قم از تحصیل 3 هزار دانش‌آموز در مراکز آموزش از راه دور قم خبر داد و گفت: از این تعداد 1400 نفر پسر و 1600 نفر دختر هستند.
تحصیل 3 هزار دانش‌آموز در مراکز آموزش از راه دور قم
به گزارش قم‌نیوز، ابوالفضل پور‌محمدیان امروز با بیان اینکه اساس نامه آموزش از راه دور در سال 75 به تصویب رسید گفت: این برنامه در سال 83 رسما کار خود را آغازکرد و در استان قم نیز با اصلاحیه جدید، پنج سالی است که آموزش از راه دور شروع به فعالیت کرده است.
 
وی با اشاره به افراد بزرگسال و کسانی که فرصت ادامه تحصیل در مدارس عادی را نداشته‌اند بیان کرد: افرادی که فرصت ادامه تحصیل در مدارس عادی را از دست داده‌اند و افراد بزرگسالی که مشغول به کار هستند و امکان حضور در مدارس بزرگسالان را ندارند و تنها با گرفتن چند ساعت مرخصی امکان ادامه تحصیل برایشان فراهم می‌شود در این گونه مدارس به ادامه تحصیل مشغول هستند.
 
کارشناس مسئول امور شوراهای آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه 3 هزار دانش‌آموز در مدارس از راه دور به تحصیل می‌پردازند اظهار کرد: از این تعداد 1400 نفر پسر و مابقی دختر هستند که در 10 مدرسه پسرانه، 10 مدرسه دخترانه و 15 مدرسه کار و دانش به تحصیل می‌پردازند.
 
پورمحمدیان مشکلات اصلی مراکز آموزش از راه دور را ناهماهنگی میان آموزش و امتحانات و آموزش ناکافی دانش‌آموزان خواند و گفت: کلاس‌های رفع اشکال به مدت 6 ساعت در طول یک ترم نمی‌تواند جوابگوی نیازهای داش‌آموزان باشد، از این رو دانش‌آموزان از آموزش کافی و جامع برخوردار نیستند و از طرفی هم آموزشی که توسط معلمان ارائه می‌شود با سوال امتحانات همخوانی ندارند با این اوصاف با افت و ریزش استقبال در مراکز آموزش از راه دور مواجه هستیم.
 
وی ضمن اشاره به کسب رتبه دو رقمی توسط یکی از دانش‌آموزان دختر مدارس آموزش از راه دور یادآور شد: با وجود سختی در تحصیل توانسته‌ایم شاهد موفقیت نیمی از دانش‌آموزان این‌گونه مدارس در کنکور باشیم.
 
کارشناس مسئول امور شوراهای آموزش و پرورش استان قم گفت: مدارس بزرگسالان دولتی همه رشته‌های کار و دانش را دارا هستند در حالی‌که مدارس کار و دانش مراکز آموزشی از راه دور تنها در دو رشته فارغ‌التحصیل دارند همین امر در کاهش علاقه دانش‌آموزان به مراکز آموزش از راه دور تاثیر می‌گذارد.
 
پور‌محمدیان اظهارداشت: شرایط سنی برای دانش‌آموزان راهنمایی 15 سال و متوسطه 18 سال است.
 
وی تصریح کرد: از آنجایی که در سال جاری، پایه دوم راهنمایی حذف شده است، از این رو افرادی که در سال دوم راهنمایی مردود شوند می‌توانند در مراکز آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchkwnz.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما