چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 15997
امام جمعه ايرانشهر:

حفظ شان لباس روحانيت در ساخت فيلم ها ضروري است

قم نيوز : قم نیوز: نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايرانشهر بر لزوم حفظ شان لباس روحانيت در ساخت فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي تاكيد كرد.
حفظ شان لباس روحانيت در ساخت فيلم ها ضروري است
به گزارش قم‌نیوز، دفتر آيت الله ناصر مكارم شيرازي، حجت الاسلام والمسلمين حسين طاوسي در ديدار با اين مرجع تقليد از نوع نگاه و تصويري كه در حال حاضر در فيلم ها از روحانيت منعكس مي شود انتقاد كرد و گفت: لباس روحانيت ، نماد حضرت رسول(ص) است و فيلم سازان و عوامل دست اندركار تهيه فيلم ، سريال و نيز رسانه ملي بايد قداست ها ، حرمت ها و شان اين لباس مقدس را حفظ نموده و بر اين مهم نظارت داشته باشند.
 
نماينده ولي فقيه در ايرانشهر گفت: برخي افراد در تهيه فيلم و سريال هايي كه به نوعي روحانيت در آن بايد نقش ايفا نمايد گاهي ندانسته و با كم توجهي ، تصوير و حركاتي از روحانيت به افكار عمومي نشان مي دهند كه در خور و مناسب شان و منزلت اين قشر فرهيخته نيست.
 
امام جمعه ايرانشهر كرد: اينكه هنرمندي ، نقش يك روحاني را ايفا مي كند و يا افرادي درصدد ارائه فيلم يا سريالي با موضوع روحانيت هستند اشكال ندارد و اتفاقا شايسته تشويق است و بايد توجه داشت كه اين موضوع به گونه اي مطرح شود كه باعث ارتقاء جايگاه روحانيت و حفظ شان و ارزش اين لباس مقدس باشد.
 
نماينده ولي فقيه در ايرانشهر در بخش ديگري از سخنانش ضمن اشاره به سياست هاي كلي شوراي عالي مديريت حوزه علميه سراسر كشور در رابطه با مدارس اهل تسنن ، طرح درس و آزمون ، و نوع پيشرفت هاي علمي آنان افزود: طلاب اهل سنت ايرانشهر كه براي ارتقاء سطح كيفي و كمي تحت نظارت حوزه علميه مربوطه هستند مي بايستي در يك سيستم جامع خاصي تحصيل كنند و اين مهم نياز به ايجاد يك نظام خاص حوزوي دارد تا بتوانند از مزاياي قانوني از قبيل معافيت از خدمت سربازي استفاده نمايند.
 
طاوسي در اين ديدار از آيت الله مكارم شيرازي براي سفر به ايرانشهر دعوت كرد.
 
براساس اين گزارش، در اين ديدار همچنين درباره تكميل مصلي بزرگ نمازجمعه حضرت زهرا(س) و ارتقاء سطح علمي حوزه هاي علميه شيعه و سني ، سياست كلي نظام در رابطه با اهل سنت و هم چنين روحانيون مستقر بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdca0on6.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما