چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 15999
آيت‎الله حسينی بوشهری:

روح پرسشگری، لازمه كار طلبگی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: تحصيل در حوزه فقط آن نيست كه طلبه در سر كلاس به سخن استاد گوش فرا بدهد و مطالعه اجمالی داشته باشدچراكه اگر روح پرسشگری نباشد، طلبه به جايی نمی‎رسد.
روح پرسشگری، لازمه كار طلبگی است
به گزارش قم نیوز، آيت‎‏الله سيد هاشم حسينی بوشهری، شب گذشته در مراسم آغاز سال تحصيلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره)، افزود: طلبه نبايد تا وقتی كه يك مسئله برايش حل شود از آن بيرون برود و بايد هرچه درباره آن است را فرابگيرد؛ طلاب بايد دقت داشته باشند و هيچ كاری را بدون هدف درست انجام ندهند.
 
مدير حوزه‎های علميه تصريح كرد: لازمه موفقيت طلاب؛ علم‌آموزی مجدانه و اهميت به مسائل پيرامونی جامعه است، و همين مباحث تفسيری و مطالعات عميق است كه مراجع را در كار خود به توفيق رسانده است.
 
وی زندگی سالم را از ديگر لوازم كار طلبگی ذكر كرد و گفت: طلاب زندگی پاك خود را به ديگران منتقل می‌كنند زيرا اساس و دوام زندگی دين‌مدارانه، زندگی پاك است.
 
حسينی بوشهری اظهار كرد: طلاب بايد قدر اساتيد خود را بدانند و از فرصت ناب طلبگی بهترين استفاده را ببرند؛ زيرا اگر از اين فرصت‎ها بهره نبرند و اين سرمايه را بها ندهند بعدها بسيار متضرر خواهند شد.
 
وی گفت: روحانيون سرمايه‎های عظيم اين ملت هستند و اعتماد مردم نيز بزرگترين سرمايه است زيرا مردم برای روحانيت احترام قايل هستند و رازهای دل خود را با آنها در ميان می‎گذارند.
 
حسينی بوشهری با بيان اينكه اين ارتباط با روحانيت به دليل ارتباط با كلام نورانی قرآن و اهل بيت(ع) است تصريح كرد: ارتباط معنوی ميان روحانيت و مردم برقرار شده است و نبايد در ظاهر و باطن روحانيت تفاوتی را شاهد باشيم بلكه بايد به طور دائم خودمان را آسيب‎شناسی كنيم تا اگر نقصی داريم‌ برطرف كنيم.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اينكه جبران عقب‌افتادگی‎ها يكی ديگر از وظايف طلاب است،‌ ابراز داشت: پس از طی ساليان متمادی در عرصه تحصيل در حوزه‎های علميه نبايد كمبودی داشته باشيم؛ زمان‌شناسی يكی از مهمترين شرايطی است كه بايد طلاب از آن برخوردار باشند.
 
وی گفت: حوزه نبايد نسبت به مسايل مختلف غافل باشد؛ نبايد از مسائلی كه بشريت و انسانيت را تهديد می‎كند غافل محض باشيم؛ حوزويان بايد بدانند كه در هر شرايطی كه هستيم قدر آن را بدانيم و زمان به گذشته باز نخواهد گشت.
 
حسينی بوشهری اظهار كرد: بايد توجه داشت كه امروز حوزه‎های علميه منحصر به ايران اسلامی نيست ‌و از دورترين نقاط عالم به ما پيام می‎دهند، شما كه مدعی هستيد و خود را منتظر ظهور امام زمان(عج) می‎دانيد، برای جهانی شدن دين خدا چه بسترسازی كرده‎ايد؟ به همين جهت بايد هميشه به فكر زمينه‌سازی برای ظهور باشيم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdccooqs.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما