دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 16068
فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم:

نخستین پیروزی ۸ سال دفاع مقدس، عملیات فرمانده کل قوا بود

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) گفت:نخستین عملیات پیروزمندانه در دفاع مقدس عملیات فرمانده کل قوا بود که این عملیات پس از عزل بنی صدر از اجرا شد و جمهوری اسلامی ایران در آن زمان به هر قیمت به دنبال انجام یک عملیات در جبهه ها بود.
نخستین پیروزی ۸ سال دفاع مقدس، عملیات فرمانده کل قوا بود
به گزارش قم‌نیوز، سردار مهدی مهدوی نژاد در مراسم افتتاح نمایشگاه یادیاران استان قم با اشاره به این نمایشگاه اظهار کرد: تلاش برادران پاسدار در نمایشگاه یاد یاران این بود که بخشی از حال و هوای روزهای دفاع مقدس را به تصویر بکشند، گرچه حال و هوای امروز با دیروز تفاوت دارد، اما شهدا ما را نظاره می کنند که برای پاسداری از انقلاب چه کردیم.
 
فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) جنگ را یک ظرف بزرگ از تجربه ها دانست و افزود: عملیات های مختلف در دفاع مقدس توام با عبرت های زیادی بود و در برخی از عملیات ها با وجود نداشتن نیروی زیاد، ما پیروز صحنه شدیم.
 
مهدوی نژاد با اشاره به عملیات فرمانده کل قوا گفت: نخستین عملیات پیروزمندانه در جنگ تحمیلی عملیات فرمانده کل قوا بود که این عملیات پس از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا به اجرا در آمد و جمهوری اسلامی ایران در آن زمان به هر قیمت به دنبال انجام یک عملیات در جبهه ها بود.
 
وی اضافه کرد: با وجودی اینکه نیروهای اسلام در این عملیات با کمبود تجهیزات مواجه بودند، اما پیروز شدند، چون وعده خداوند است که اگر کسی کارش را با اخلاص انجام دهد، خداوند به کار او برکت می دهد.
 
فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به نتایج عملیات فرماندهی کل قوا اظهار کرد: رزمندگان اسلام در عملیات فرماندهی کل قوا سرپل مهمی را گرفتند و عملیات های ثامن الائمه، فتح المبین و بیت المقدس با این سرپل انجام شد و عملیات فرماندهی کل قوا نتیجه چرخش مدیریت سیاسی کشور از لیبرالیسم به اصولگرایی ناب بود.
 
وی تصریح کرد: بنی صدر در دوره فرماندهی کل قوا عملیات هایی را با تانک چیفتن یکی از مدرن ترین تانک های آن روز جهان اجرا کرده بود، اما آن عملیات ها به شکست منتهی شد و تعدادی زیادی از تانک های چیفتن منهدم شد.
 
مهدوی نژاد عملیات والفجر مقدماتی را عملیاتی بعد از عملیات های بزرگ دانست و افزود: پیش از  این عملیات چهار عملیات بزرگ انجام شده بود و نیروهای زیادی برای شرکت در عملیات والفجر مقدماتی آماده شده بودند و رزمندگان تصور پیروزی صد در صد را در این عملیات داشتند.
 
وی اضافه کرد: رزمندگان اسلام پس از 24 ساعت از آغاز عملیات والفجر مقدماتی به محل اولیه خود برگشتند و امام خمینی (ره) تعبیر عدم فتح را برای این عملیات داشتند.
 
فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به صلابت مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در تصمیم گیری ها با صلابت حرکت می کند، چون ایشان در مقابل خود می بیند که آمریکا یک طبل توخالی است و آمریکا و اسرائیل درباره سوریه هیاهو داشتند، اما تشر جمهوری اسلامی این کشورها را سر جای خود نشاند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcaawn6.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما