سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 16082
دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور:

زیرکی و هوش امام جنگ را به نفع ایران تمام کرد

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور گفت: امام خمینی(ره) بسیار زیرک و باهوش بودند و با تدبیر خویش سبب شدند که جنگ تحمیلی در نهایت به نفع ایران اسلامی به اتمام برسد و دشمن یک وجب از خاک ما را در اختیار نداشته باشد.
زیرکی و هوش امام جنگ را به نفع ایران تمام کرد
به گزارش قم‌نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جمع بازدیدکنندگان نمایشگاه یاد یاران ویژه هفته دفاع مقدس در منطقه غدیر قم با اشاره به عوامل برافروخته شدن آتش جنگ تحمیلی علیه ایران اظهار کرد: صدام دیکتاتوری خونخوار بود که از شکنجه دادن دیگران لذت می‌برد و این خوی وحشی‌گری از کودکی در او وجود داشت به همین دلیل استکبار جهانی با درک این اشتیاق صدام برای فرمانروایی بر دیگران تمام امکانات را برای ژاندارمی منطقه در اختیارش گذاشت.
 
وی افزود: صدام در مرزی 1352 کیلومتری با چندین لشکر مختلف و با دو هدف به ایران اسلامی حمله کرد؛ نخستین هدف سقوط نظام جمهوری اسلامی بود.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور با بیان اینکه صدام گمان می‌کرد طی چند روز تهران را فتح می‌کند، خاطرنشان کرد: تجزیه ایران هدف دوم استکبار و صدام از حمله بود؛ در آغاز انقلاب که بنی صدر رئیس جمهور بود و منافقان هم مدام به ترور و تجزیه‌طلبی روی می‌آوردند به همین دلیل زمینه برای حمله عراق فراهم شده بود.
 
وی ادامه داد: در آغاز انقلاب برخی از سران ارتش اعدام و به خارج از کشور متواری شده بودند، به همین دلیل خلل‌هایی از نظر فرماندهی به بدنه ارتش وارد شده بود و در چنین شرایطی استکبار جهانی جنگی همه جانبه را علیه ایران اسلامی به راه انداخت.
 
ذوالنور با بیان اینکه بنی صدر به سیاست زمین دادن و زمان گرفتن اعتقاد داشت، گفت: او می‌گفت باید صدها کیلومتر عقب‌نشینی و زمین‌های زیادی را به دشمن واگذار کنیم و پس از آن بر روی ارتفاعات به دفاع از کشور بپردازیم به همین دلیل اجازه همکاری میان ارتش و سپاه را نمی‌داد و جلوی تحویل سلاح به سپاه را هم گرفته بود.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور در ادامه به حضور همیشگی رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل عنوان داشت: ایشان در آن زمان علاوه بر اینکه نظرات موثری در جبهه‌ها داشتند، بخش عمده‌ای از کارهای مربوط به شکل‌گیری جنگ‌های نامنظم توسط شهید چمران را انجام دادند؛ آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دوران بنی صدر صدای مظلومیت فرماندهان جنگ را به گوش امام می‌رساندند.
 
وی عزل بنی صدر را مورد توجه قرار داد و افزود: پس از آن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی توسط رزمندگان اسلام به مرحله اجرا درآمد که منجر به شکست حصر آبادان و سایر شهرها شدند.
 
ذوالنور ائمه جمعه و روحانیت را مأمن و پناهگاه رزمندگان در دوران جنگ دانست و تصریح کرد: پس از فتح خرمشهر دشمن بعثی متحیر مانده بود که چه عاملی سبب شده است، پس از عزل بنی صدر ایرانیان توانسته‌اند هزاران کیلومتر از میهن اسلامی را آزاد و تجهیزات زیادی از دشمن را نابود کنند.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور گفت: امروز شبهات فراوانی توسط دشمنان وارد می‌شود که چرا ایران پس از عملیات بیت‌المقدس جنگ را ادامه داده است؛ در پاسخ باید گفت دشمن در آن زمان گمان می‌کرد شهرهایی چون بصره را از دست داده است به همین دلیل برای حفظ شهرهای خود نیاز به فرصت برای تجدید قوا داشت و آتش‌بس را به عنوان فریب مطرح کرده بود و در عین حال پیشنهاد پرداخت غرامت هم نکرده بود ولی امام خمینی(ره) بحث صلح را مطرح فرمودند و خواهان توقف واقعی جنگ شدند نه اینکه تنها آتش‌بسی برای تجدید قوای عراق مطرح باشد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد در پایان عملیات بیت‌المقدس هنوز دو هزار کیلومتر از خاک ایران در اشغال عراق بود بنابراین جمهوری اسلامی نمی‌توانست در این شرایط جنگ را متوقف کند.
 
ذوالنور زیرکی و باهوشی امام راحل را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: اگر ایران در آن زمان آتش‌بس را می‌پذیرفت هیچ تضمینی وجود نداشت که عراق حمله‌ای مجدد را سازمان‌دهی نکند؛ در دوران اصلاحات سه نوار از یکی از اعضای نهضت آزادی به دست من رسیده بود که در جمع دانشجویان سه ساعت تمام برای زیر سئوال بردن جنگ سخنرانی کرده بود و قصد داشت امام راحل را مقصر اصلی جلوه دهد.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور جنگ تحمیلی را طولانی‌ترین نبرد در تاریخ 300 ساله اخیر ایران دانست و بیان داشت: با این حال با زیرکی امام راحل و رشادت‌های رزمندگان اسلام بر خلاف دیگر جنگ‌ها هیچ بخشی از ایران در این هشت سال از کشور ما جدا نشد.
 
وی با اشاره به بازسازی عملیات والفجر مقدماتی در نمایشگاه دفاع مقدس قم عنوان داشت: در این عملیات دشمن بعثی موانع عجیبی بر سر راه نیروهای ایرانی قرار داده بود و رزمندگان اسلام فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند و شهدای مظلومی هم در این عملیات تقدیم اسلام و انقلاب شد.
 
ذوالنور با بیان اینکه امروز جبهه و ابزار جنگ با دشمنان تغییر یافته است گفت: همواره باید پیرو ولایت بود و خوشا به حال آنانکه که نقشه‌های دشمنان نتوانسته است آنان را از مسیر رهبری و ولایت فقیه دور کند؛ امروز در عرصه‌هایی چون فتنه و جنگ روانی نباید فریب دشمن را خورد بلکه باید همواره فرزند زمان بود و در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب کوشش کرد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcgxz9q.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما