چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 16163
با حضور فریدون جیرانی و پانته آ بهرام در قم؛

فیلم سینمایی من مادر هستم نقد و بررسی شد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور فریدون جیرانی و پانته آ بهرام، فیلم سینمایی من مادر هستم با مشارکت کانون فرهنگی و دانشجویی دایره در دانشگاه مفید قم نقد و بررسی شد.
فیلم سینمایی من مادر هستم نقد و بررسی شد
به گزارش قم نیوز، در ابتدای این نشست فریدون جیرانی کارگردان فیلم سینمایی من مادر هستم با ابراز خرسندی از حضور خود در میان دانشجویان و بررسی ابعاد مختلف این فیلم گفت:جوانان دیدگاههای خوبی در مورد جریان های مختلف دارند و خوشحالم که در میان داشنجویان این فیلم مورد ارزیابی قرار می گیرد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکسته شدن تابو در این فیلم تصریح کرد:به نظرم قبل از من نیز کارگردان های مختلفی موضوعات فیلم را به تصویر کشیده اند و این تابویی نبود که توسط من شکسته شود.
 
فریدون جیرانی یکی از مولفه های مهم سینما را سرگرمی مخاطب دانست و عنوان کرد:تلاش کرده ایم در کنار مسائل آموزنده و خانوادگی و انعکاس حقایق زندگی، سرگرمی سینما برای مخاطبان را نیز در نظر بگیریم.
 
وی افزود:مساله خیانت در این فیلم جریانی را به تصویر می کشد که در نهایت نشان دهنده اهمیت چارچوب های قوانین در زندگی می باشد که اگر از چنین خط قرمزهایی عبور شود دچار چالش خواهیم شد.
 
این کارگردان سینمای ایران مهم ترین رسالت سینما را فرهنگ سازی برشمرد و اظهار داشت:امروز فاصله های فرهنگی میان طبقات مختلف جامعه به خصوص در پایین و بالای شهر شکسته شده است و این دیوارهای فرهنگی به معنای قدیم معنایی ندارد و سینما در این فرهنگ سازی نقش مهمی را ایفا می نماید.
 
وی تصریح کرد:برای ساخت این فیلم از مشاوره های حقوقی استفاده کردیم تا قوانین در جای خود بماند و رابطه ها تاثیر منفی بر روی انعکاس قوانین نگذارد زیرا باید در چارچوب قوانین حرکت کرد و موضوعاتی چون خیانت و قصاص را در چارچوب قوانین مورد ارزیابی قرار داد و من معتقدم قوانین جامعه مهم تر از روابط است.
 
فریدون جیرانی  در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی از آینده سینما گفت:من به آینده سینما امیدوار و خوشبین هستم و اقدامات فرهنگی و دیپلماسی دولت جدید، آینده خوبی از سینما را نشان می دهد.
 
وی با اعلام خبر اکران فیلم خواب زده ها نیز خاطرنشان کرد:این فیلم کمدی و دراماتیک می باشد که به زودی به اکران در می آید و به نظرم توانسته موضوعات خوبی را در خود به تصویر بکشد.
 
در ادامه این نشست پانته آ بهرام نیز خطاب به دانشجویان عنوان کرد:علوم انسانی به معنای پرسشگری است و که با توجه به اینکه اغلب دانشجویان مفید علوم انسانی را می گذرانند باید پرسشگر باشند.
 
این بازیگر توانای سینما خاطرنشان کرد:فیلم در حقیقت نشان دادن یک آئینه و انعکاس حقایق است تا با دیدن فیلم زشتی ها و زیبایی را ببینیم و خوبی و بدی ها را متذکر شویم.
 
وی کاراکترهای فیلم دارای چند لایه می باشد و کسی که در جریان فیلم قرار دارد از ابعاد مختلفی مورد ارزیابی و چالش قرار می گیرد.
 
پانته آ بهرام اظهار داشت:اولین فیلمی که با آقای جیرانی کار کرده ام فیلم من مادر هستم می باشد که بسیار از بازی در این فیلم خوشحالم و حضور در کنار این کارگردان برای من افتخار بزرگی بود.
 
وی در مورد عدم حضور در سریال های تلویزیونی عنوان کرد:من در سریالی بازی می کنم که حرفی نو برای گفتن داشته باشد که در این زمینه فیلم زیر هشت کار سیروس مقدم جذابیت خاصی دارد و نوع کارهای این کارگردان واقعا دوست داشتنی و تامل بر انگیز است و این کارگردان مخاطبش را به خوبی می شناسد.
 
گفتنی است فیلم من مادر هستم روایت گر زندگی خانوادگی در حال فروپاشی است که با جریان فیلم و حوادث مختلف رازهایی از این زندگی بر ملا می شود.
 
انتهاي پیام
https://qomnews.ir/vdcgwq9q.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما