دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 16235
پس از عبور از جشنواره تئاتر منطقه یک کشور صورت گرفت

صعود نمایش «رضا» به جشنواره تئاتر فجر

قم نيوز : قم نیوز: نمایش «رضا» به کارگردانی جابر رمضانی که در جشنواره تئاتر استانی در قم توجه هیئت داوران را به خود جلب کرده بود با رای مثبت هیئت داوران جشنواره منطقه‌ای یاسوج به جشنواره تئاتر فجر راه یافت.
صعود نمایش «رضا» به جشنواره تئاتر فجر
به گزارش قم نیوز، نمایش «رضا» کاری از جابر رمضانی است که در 13 اپیزود ساخته شده و با مضمون اجتماعی به وقایعی که در یکی از هتل‌های مشهد رخ می‌دهد، توجه می‌کند.
 
این نمایش در اصل به موضوع زیارت امام رضا (ع) پرداخته و برشی از برخی رفتارهای اجتماعی و فردی است که اشخاص گوناگون پس از زیارت امام هشتم انجام داده‌اند.
 
نمایش «رضا» که به مدت زمان 120 دقیقه اجرای آن زمان می‌برد نتیجه کاری گروهی است که سرپرستی تیم کارگردانی، نویسندگی و طراحی اثر را جابر رمضانی انجام داده است.
 
نویسندگی این نمایش را محدثه رمضانی، مریم صفایی، مائده اسداللهی، فائزه امیرحسینی و فاطمه زارعی بر عهده داشتند.
 
همچنین سید علی هاشمی‌نژاد، سالار حسینی و مرتضی جلیلی با مشارکت یکدیگر نمایش «رضا» را کارگردانی کردند.
 
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به محمدرضا شاهمردی مدیر موسسه طراوت به عنوان مدیر تولید و مجری طرح، سالار حسینی و جابر رمضانی به عنوان طراح صحنه، مریم نورمحمدی و جابر نیز به عنوان طراح لباس اشاره کرد.
 
حسین رستار به عنوان طراح نور و فائزه مومن نیز به عنوان دستیار کارگردان جابر رمضانی را در اجرای موفقیت‌آمیز نمایش «رضا» یاری کردند.
 
علاوه بر مضمون جذاب، طراحی مطلوب و سایر عوامل پشت‌صحنه، اجرای کیفی کمال کلانتر و مائده اسداللهی به عنوان هنرمندان این اثر، نظر هیئت داوران را در جشنواره تئاتر استانی و جشنواره تئاتر منطقه‌ای در یاسوج به سمت خود جلب کرد.
 
جشنواره تئاتر منطقه‌ای یاسوج که از دوم تا پنجم آبان‌ماه برگزار شد با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد و نمایش «رضا» که نتیجه کار گروهی هنرمندان قمی است با کسب رتبه نخست به جشنواره تئاتر فجر راه یافت.
 
هیئت داوران در این جشنواره در بخش بازیگر زن در رتبه نخست، مائده اسداللهی را در نمایش «رضا» معرفی کردند.
 
بر اساس رای مثبت داوران در بخش طراحی لباس، جایزه برگزیده به جابر رمضانی و مریم نور محمدی طراحان لباس نمایش «رضا» تعلق گرفت.
 
در بخش بازیگر مرد نیز هیئت داوران دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد جشنواره را به کمال کلانتر بازیگر نمایش «رضا» اهدا کرد.
 
بر اساس رای هیئت داوران در بخش طراحی صحنه، سالار حسینی و جابر رمضانی به عنوان طراحان نمایش «رضا» جایزه سوم را کسب کردند.
 
در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز هیئت داوران دیپلم افتخار خود را به  فائزه امیرحسینی، محدثه رمضانی، مائده اسداللهی، فاطمه زارعی و مریم صفایی، گروه نویسندگان نمایش‌نامه «رضا» به سرپرستی جابر رمضانی اهدا کرد.
 
هیئت داوران در بخش کارگردانی نیز جایزه رتبه سوم این بخش را به سالار حسینی‌فر، سید علی هاشمی‌نژاد و مرتضی جلیلی دوست گروه کارگردانی نمایش «رضا» به سرپرستی جابر رمضانی اهدا کرد.
 
هیئت داوران بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور پنج نمایش «رضا» را در رتبه نخست به همراه «خیال بی خیال» از اصفهان، «فلان و چنان حکومت خان جان» از خمین، «سمفونی استخوان‌های مرده» از ایلام و هملت از اراک را بدون اولویت برای شرکت در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره معرفی کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgnx9q.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما