پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 16330
امام جمعه قم:

مساجد سنگر دفاع از کیان اسلام ناب است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها مساجد را سنگر دفاع از کیان اسلام و تشیع دانسته و گفت: دشمن در تهاجمات خود همواره تلاش می‌کند که این سنگرها را نابود کند.
مساجد سنگر دفاع از کیان اسلام ناب است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در گردهمایی رابطین فرهنگی مسجد جامع صفا تهران که صبح امروز در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد خدمت در مسجد را از توفیقات الهی دانست و فعالان این عرصه را برگزیدگانی برای این کار معرفی کرد.
 
وی با اشاره به جایگاه مسجد در اسلام، ادامه داد: اهمیت مسجد به اندازه‌ای است که معراج پیامبر‌(ص) برای حضور در محضر خداوند در مسجد صورت گرفت. این امر نشان می‌دهد که اگر مومن بخواهد به خدا برسد، باید در خدمت مسجد و محضر خداوند باشد.
 
 سعیدی با تاکید بر این‌که بر اساس آموزه‌های اسلامی، تمامی برنامه‌های مومنان باید با محوریت مسجد انجام شود، ادامه داد: در صدر اسلام تمامی امور مهم جامعه اسلامی از جمله بسیج مردم، کمک به نیازمندان، بیان آیات و احکام الهی و... توسط پیامبر‌(ص) در مسجد صورت می‌گرفت که نشان دهنده جایگاه بلند مسجد است.
 
امام جمعه قم با بیان این که کسانی که در خدمت مسجد هستند باید عبد خدا باشند و نسبت به جایگاه مسجد اعتقاد داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر این اعتقاد و بندگی وجود نداشته باشد، نه تنها خدمت فرد در مسجد نتیجه مهمی ندارد بلکه لیاقت خدمت را نیز در این مکان مقدس ندارد.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به لزوم کمک‌ مالی به مساجد، ابراز داشت: معارف دین و دستورات اسلام در مساجد تبیین می‌شود و باید رونق فراوانی داشته باشند.
 
وی همچنین مساجد را سنگر دفاع از کیان اسلام و تشیع دانسته و گفت: دشمن در تهاجمات خود همواره تلاش می‌کند که این سنگرها را نابود کند و باید در مقابل آن ایستاد.
 
سعیدی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های مجموعه فرهنگی مسجد جامع صفا تهران، ادامه حرکت این نهاد در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری را لازمه توفیق دست اندرکاران آن دانست.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdccx1qs.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما