چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 1635
با سخنرانی آیت‌الله مصباح‌یزدی؛

نشست فصلی مسئولان ستادی سازمان بسیج اساتید برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نشست فصلی مسئولان ستادی و استانی سازمان بسیج اساتید با سخنرانی آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم برگزار شد.
نشست فصلی مسئولان ستادی سازمان بسیج اساتید برگزار شد
به گزارش قم نیوز، نشست فصلی مسئولان استانی و ستادی سازمان بسیج اساتید با عنوان همایش گروه‌های تخصصی تحول در علوم انسانی پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

پرسش و پاسخ استادان و مسئولان استانی با معاونان سازمان بسیج اساتید پیرامون راهکارها و موانع اجرایی کردن برنامه‌های راهبردی سازمان و دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی از برنامه‌های صبح این همایش بود.

جلسه گروه‌های تخصصی رشته‌های حقوق، علوم سیاسی، فلسفه، اقتصاد، روانشناسی و علوم تربیتی، جلسه مسئولان و شورای معاونان استان‌ها پیرامون برنامه‌های سال ۹۱ و مسائل درونی سازمان و جلسه گروه‌های تخصصی تحول در علوم انسانی پیرامون انتخاب هیئت رئیسه گروه‌ها از برنامه‌های بعد از ظهر همایش گروه‌های تخصصی تحول در علوم انسانی است.

معاون آموزشی سازمان بسیج اساتید کشور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علوم انسانی تشکیل شده است، گفت: استادان در گروه‌های تخصصی رشته‌های اقتصاد، علوم سیاسی، حقوق، فلسفه و روانشناسی تربیتی از سراسر کشور شرکت می‌کنند.

عباس نصیری‌فرد گفتمان تحول در علوم انسانی، نقد نظریات غربی در علوم انسانی، ارائه نظریات علوم انسانی اسلامی در این گروه‌ها مطرح می‌شود.

با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری در بحث تحول در علوم انسانی این نشست‌ها از سوی سازمان بسیج اساتید برگزار می‌شود.

همچنین رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این مراسم با اشاره به اهمیت مسئله اسلامی شدن علوم انسانی گفت: ابتدایی‌ترین مسائلی که امام خمینی(ره) از آغاز انقلاب تکیه و تاکید داشتند مسئله اسلامی شدن دانشگاه‌ها و فرهنگ کشور است.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: اگرچه حرکت‌هایی در زمینه علوم انسانی اسلامی صورت گرفته ولی به طور عملی آنچه مطلوب بوده تحقق پیدا نکرده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.w9qrak93npr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما