پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 16452
در حاشیه نمایشگاه علم تا عمل صورت گرفت

ثبت قرارداد تجاری‌سازی 400 میلیونی طرح مخترع قمی

قم نيوز : قم نیوز: در حاشیه نمایشگاه علم تا عمل قرارداد 400 میلیون ریالی طرح مخترع قمی به ثبت رسید و تجاری‌سازی شد.
ثبت قرارداد تجاری‌سازی 400 میلیونی طرح مخترع قمی
به گزارش قم نیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره علم تا عمل، سولار ترکر 2 محوره مبتنی بر محاسبات نجومی یکی از طرح‌های مخترعان قمی در جشنواره علم تا عمل بود و پس از معرفی و انجام کارهای مشاوره، تجاری‌سازی و ثبت قرار داد شد.
 
مجید مجیدی مخترع این طرح گفت: طبق محاسبات ما ایران در 280 روز از سال از نعمت نور خورشید بهرمند است که باید از این نور به درستی استفاده کرد.
 
وی عنوان کرد: ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از مصرف سوخت‌های فسیلی جلوگیری کرده و در سالم‌سازی محیط زیست بسیار موثر است.
 
این مخترع قمی تصریح کرد: با توجه به این‌که برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها بیشتر صفحات خورشیدی به صورت ثابت نصب می‌شوند، بازدهی این نیروگاه‌ها بسیار پایین است که برای افزایش این بازدهی سیستم‌های ردیاب مختلف خورشیدی طی سالیان اخیر ارائه شده است.
 
مجیدی عنوان کرد: این سیستم‌ها با ردیابی لحظه‌ای خورشید در تمام ساعات روز موجب افزایش بازدهی این صفحات می‌شوند. سیستم‌های ردیاب با توجه به نوع کنترل آن‌ها بر 2 نوع فعال و غیرفعال هستند که سیستم‌های فعال برای ردیابی خورشید از حس‌گر استفاده کرده و هر لحظه عمود بودن خورشید بر صفحات را کنترل می‌کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت خورشید در منطقه جغرافیایی خاص در ساعات مختلف روز و فصول مختلف سال، در این سیستم‌ها از تابع مدار خورشید استفاده می‌شود تا در تمام طول روز با ردیابی موقعیت خورشید و تابش عمود آن بر صفحات بیشترین بازده تولید صورت گیرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdchiknz.23n-mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما