سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : 16647
سلسله اتفاقات عجیب در لیگ فوتبال جوانان قم

هما نیامد، افشین تیمش را بیرون کشید / فوتبال قم و روزهای ناامیدی

قم نيوز : قم نیوز: سلسله اتفاقات عجیب و غریب در لیگ فوتبال جوانان قم ادامه پیدا کرد و این بار در روزی که قرار بود قهرمان مشخص شود، یکی از بازی‌ها برگزار نشد و بازی دیگر نیمه‌تمام ماند.
هما نیامد، افشین تیمش را بیرون کشید / فوتبال قم و روزهای ناامیدی
به گزارش قم نیوز، در هفته پایانی لیگ فوتبال جوانان استان قم روز دوشنبه قرار بود از ساعت 13 تیم فوتبال جوانان همای نوین به دیدار تیم سفیر گفتمان برود که در  کمال ناباوری ، تیم همای نوین در این مسابقه حاضر نشد تا تیم سفیر گفتمان که یکی از تیم های امیدوار به قهرمانی بود با غیبت تیم همای نوین نقره‌داغ شود و فرصت عرض اندام پیدا نکند.
 
همای نوین در بازی قبل خود برابر تیم ایران جوان هم حاضر نشده بود تا بی‌قانونی در فوتبال پایه قم نمود بیشتری پیدا کند و هر تیم طبق میل خود رفتار کرده و حق و حقوق سایر باشگاه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.
 
در بازی دوم نیز یک اتفاق شگفت‌آور دیگر افتاد و در مسابقه تیم های اتحاد و افشین که این بازی نیز تأثیرگذار در تعیین تیم قهرمان بود تیم افشین در مجموع با یازده بازیکن به این مسابقه آمده بود و نیمکت این تیم حتی یک بازیکن ذخیره هم نداشت.
 
افشین در این مسابقه بسیار ضعیف تر از مسابقات قبلی خود پا به میدان گذاشت و گل‌های متوالی بود که پشت سر هم وارد دروازه این تیم می‌شد و پس از این که در حدود دقیقه 40 مسابقه ، تیم اتحاد گل هفتم را به ثمر رساند، مربی تیم فوتبال افشین در واکنش به داوری مسابقه ، تیم خود را بیرون کشید و بازیکنان این تیم بلافاصله مشغول پوشیدن لباس‌های خود شدند تا بازی نیمه‌تمام رها شود.
 
کسی نمی‌داند چه تیمی قهرمان شده است. جدول رده‌بندی آن قدر مبهم و عجیب است که کسی نمی‌داند وضعیت انصار در جدول چه می‌شود؟ همای نوین کجای جدول است؟ شاید به راحتی بتوان مشخص کرد مستحق‌ترین تیم ها برای قهرمانی کدام تیم ها هستند اما نتایج عجیب و اتفاقات سؤال برانگیز آن قدر زیاد رخ داده که هنوز قهرمان معلوم نیست.
 
این در حالی است که به نظر می‌رسد کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان قم برای حل مشکلات پیچیده لیگ جوانان قم خیلی هم عجله ندارد.
 
فوتبال قم این روزها اسیر سایه سنگین یاس و ناامیدی است و بازیکنانی که همراه با تیمشان در کورس رقابت و قهرمانی بوده‌اند از نظر روانی در شرایط بدی به سر می‌برند.
 
حمیدرضا محمدی کاپیتان تیم فوتبال عقاب پردیسان که هنوز معلوم نیست تیمش قهرمان شده یا خیر می‌گوید: من و هم تیمی هایم انگیزه‌ای برای رقابت و فوتبال نداریم زیرا در فوتبالی نفس می‌کشیم که عدالت را گردن می‌زنند. این همه تلاش کرده‌ایم و این اتفاقات مسخره امیدمان را تبدیل به یأس کرده است.
 
مرتضی عطایی مربی تیم فوتبال جوانان  سفیر گفتمان هم می‌گوید: ماه محرم ، ماه مبارزه با ذلت است اما برخی می‌خواهند ذلت بکشیم و حرف نزنیم و طوری وانمود کنیم که همه چیز در فوتبال قم عالی است و حق به حق دار می‌رسد.
 
یکی از پیشکسوتان فوتبال قم نیز با انتقاد از فضای کنونی فوتبال گفته است: اتفاقاتی در فوتبال قم رخ می‌دهد و چیزهایی می‌بینیم که خجالت می‌کشم برای دوستان فوتبالی‌ام در شهرهای دیگر تعریف کنم.
 
فوتبال قم با سرعت زیادی مسیر پسرفت را طی می‌کند. بی‌نظمی در برگزاری مسابقات موج می زند و تیم ها و بازیکنان کماکان احساس دیده نشدن از سوی مرجع فوتبالی شهرشان را دارند.
 
با نگاهی به مسابقات فوتبال پایه در پنج سال اخیر، بدون شک فصل 92 پرحاشیه ترین و وحشتناک‌ترین فصل فوتبالی استان قم در رده سنی جوانان بود.
 
فصلی که تیم های پایین جدول سرمست از سقوط نکردن به دسته دوم ، هر بلایی که دلشان می‌خواست سر لیگ آوردند و قهرمان را با غیبت در مسابقه و بیرون کشیدن تیمشان ، با خوردن گل‌های هندبالی از یک تیم و محکم و مقتدر بازی کردن مقابل یک تیم دیگر  تعیین کردند.
 
فصل فوتبالی جوانان استان قم در عصر آسیا ویژن ، در دوره‌ای که علی کفاشیان به دعوت کردن از سپ بلاتر به ایران به آن می‌نازد و در زمانه‌ای که فوتبال در ایران و به خصوص قم با سرعت بی‌سابقه‌ای در مسیر مخالف با روند صعودی فوتبال جهان حرکت می‌کند ، به پایان می‌رسد و جز مشتی حاشیه ، نفرین ، حسرت ، آهی از سر پایمال شدن حقوق یک تیم یا یک بازیکن چیزی نمی‌ماند.
 
باز هم می‌توان با خبرنگاران مصاحبه کرد و پای آمار و ارقام را به میان آورد و با بیان کلماتی زیبا و عامه‌پسند ، فوتبال قم را یک فوتبال پویا و در حال رشد معرفی کرد اما فرهنگ فوتبال که در اصل درون‌مایه و عامل اصلی رشد و درخشش این رشته ورزشی است ، بیشتر و بیشتر به انزوا کشیده می‌شود.
 
راه برون‌رفت از فضای مسموم فوتبال ، خیلی هم پر پیچ و خم نیست اما تا زمانی که از نظر علمی ، اخلاقی و ضابطه‌مندی در مسیر درست حرکت نکنیم  تغییری رخ نمی‌دهد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcd590f.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما