چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 16715
دبیر کمیته تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور:

توسعه فضای سبز ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیته تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور گفت: فضای سبز و درختکاری ریشه در فرهنگ غنی اسلامی ما دارد و این مهم باید مورد توجه مدیران شهری نیز قرار گیرد.
توسعه فضای سبز ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد
 به گزارش قم نیوز، عباس زارعی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان پارکها و فضای سبز کلانشهرهای کشور در قم اظهار کرد: هر ساله سه نشست تخصصی در این زمینه برگزار می‌شود و در بیست و یکمین نشست به میزبانی قم هم چهار دستور کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان و مدیران عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کلانشهرها هم جزو برنامه‌های جانبی این نشست بوده و مباحث گوناگون را مورد بررسی قرار خواهد داد.
دبیر کمیته تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور با بیان اینکه اقدامات موثری در قالب این دستورکارها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد عنوان داشت: سایر شهرها می‌توانند از این الگوهای مشورتی برای بهبود وضعیت فضای سبز خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: در روز نخست، موضوع آموزش صحیح مورد تاکید قرار گرفت ضمن اینکه مبحث جالب توجهی نیز که در شهر تبریز با عنوان «شناسایی ظرفيت‌هاي یک شهر برای توسعه فضای سبز» کار شده بود عنوان شد و شرکت‌کنندگان از آن استقبال کردند.
زارع با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در مراسم افتتاحیه به مطالب بسیار مهمی اشاره کرد گفت: فضای سبز و درختکاری ریشه در فرهنگ غنی اسلامی ما دارد و این مهم باید مورد توجه مدیران شهری نیز قرار گیرد.
دبیر کمیته تخصصی فضای سبز کلانشهرهای کشور تصریح کرد: نشست‌های تخصصی مدیران عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کلانشهرها زیرمجموعه دبیرخانه کلانشهرهای کشور است و بر اساس سیاست‌های دبیرخانه مرکزی فعالیت می‌کند؛ مصوبات و پیشنهادات این نشست‌ها در مراجع بالادستی به ویژه در گردهمایی شهرداران کلانشهرها به بحث گذاشته شده و تصویب می‌شود اما نکته مهم انتقال تجربیاتی است که میان شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد زیرا برخی شهرها در حوزه فضای سبز بسیار پیشرو هستند و می‌توانند تجربیات خود را در اختیار شهرهای دیگر قرار دهند.

انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcjiaev.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما