دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 16838
پناه تاکید کرد:

پژوهش، حلقه مفقوده توسعه عمرانی قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی قم، پژوهش را حلقه مفقوده توسعه عمراني قم دانست و گفت: از آنجا که بشر تنوع طلب و زیبامحور است، هر روز تقاضای مدل‌های جدیدی از وسایل مختلف زندگی می‌کند و ما باید در پژوهش و توسعه علوم از دنیا عقب نمانیم.
پژوهش، حلقه مفقوده توسعه عمرانی قم
به گزارش قم نیوز، عباس پناه، ضمن تاکید بر اینکه باید به دنبال دانش روز باشیم گفت: یکی از اهداف مهم انجمن استفاده از تکنولوژی‌های دانش محور و عملیاتی در برنامه عمرانی استان قم است.
 
استفاده از تکنولوژی روز نهادینه شود

 
وی با اشاره به اینکه جشنواره برترین های صنعت ساختمان باید مطابق با استانداردهای روز برگزیدگان خود را انتخاب کند گفت: برای اینکه بتوان با خاطری آسوده از یک ساختمان استفاده کرده و در آن ساکن شویم باید ابنیه احداثی از 4 عامل موثر از جمله طراحی و جانمایی درست فضاها، نظارت مستمر و دقیق و کنترل کیفیت ساختمان مصالح استاندارد و سازنده با صلاحیت برخوردار باشد که البته در حال حاضر در رابطه با طراحی ها با مشکل کمتری روبه رو هستیم و در نظارت مستمر دقیق و کنترل کیفیت ساخت با اشکالاتی مواجه هستیم که بایستی با تدبیر مسئولان این مشکل حل شود.
 
مدیرعامل شرکت رسام طرح اندیش با تاکید بر اینکه باید اجرای ساختمان به متخصصان و اهل فن آن (شرکت های ساختمانی و تاسیساتی دارای پروانه سازندگان مسکن و ساختمان) واگذار شود، گفت: اجرای ساختمان صرف نظر از طرح و نظارت بر ساخت نیاز به عواملی چون مهندس معمار، محاسب و تاسیسات، تکنسین، معمار تجربی، بنا عواملی اجرایی تاسیسات و حتی کارگر ساده دارد که تمام این عوامل باید دارای تجربه و مهارت کافی باشند.
 
پناه، با اشاره به اینکه دولت باید به توسعه تکنولوژی های روز بها بدهد اظهار کرد: توجه به پژوهش، تحقیقات و استاندارد سازی مصالح ساختمانی مهم ترین دغدغه دلسوزان و کارشناسان زبده  صنعت ساختمان است.
 
دولت حمایت کند
 
وی بر لزوم ایده پروری و خلاقیت در امور ساختمانی تاکید کرد و گفت: علاوه بر مرکزی چون مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی، دولت می‌بایستی زمینه‌ای ایجاد کند تا تشکل‌های صنفی مهندسی به ساخت مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ترغیب شوند و سرعت توسعه و تولید مصالح نوین، سبک و استاندارد بیشتر و قابل قبول شود. همچنین شایسته است دولت از ایده های نو در زمینه عمران حمایت کند.
 
مدیر عامل شرکت رسام طرح تصریح کرد: این شرکت در زمینه راه سازی در نظر دارد از آخرین دستاوردهای روز استفاده کند ولی به دلیل عدم هماهنگی و پیش بینی چنین مصالحی در فهرست بها که انتشار آن در اختیار دولت است امکان استفاده مصالح نوین میسر نیست.
 
وی اظهار کرد: اکنون می توان با استفاده از مواد پلیمری و اضافه کردن مواد بر پایه نانو در قیر از حجم مصالح در روسازی راه ها و معابر کاست در حالی که کیفیت روسازی و آسفالت انجام شده را بسیار بالا برد که این اقدام عمر آسفالت را چند برابر کرده و هزینه های بهسازی و نگهداری راه ها که بودجه عظیمی  از کشور صرف آن می شود را به صفر برسانیم.
 
پناه گفت: باید کاری کنیم شرکت های معتبر ساختمانی به استفاده اهمیت و ارزش علم و اندیشه  و تحقیق و پژوهش های علمی در صنعت ساختمان بیش از پیش توجه کنند.
 
  انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcfccdy.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما