چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : 16882
شهردار قم خبر داد

آمادگی قم برای میزبانی اجتماع میلیونی اربعین حسینی

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: مدیریت شهری قم آمادگی پذیرایی و میزبانی از جمعیت میلیونی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در قم را دارد.
آمادگی قم برای میزبانی اجتماع میلیونی اربعین حسینی
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در جلسه هماهنگی پیاده روی از حرم حضرت معصومه (س) به جمکران به مناسبت سالروز اربعین حسینی با اشاره به بهره مندی از ظرفیت های بسیار زیادی که در شهر قم وجود دارد اظهار کرد: قم محور برگزاری برنامه‌های مذهبی است و وجود دو قطب بزرگ مذهبی یعنی حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران ظرفیت‌های عظیمی را در این زمینه به وجود آورده‌ است.
 
شهردار قم با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی ویژه‌ای در برگزاری این مراسم مذهبی در نظر گرفته شود افزود: در زمینه برگزاری دیگر مراسم‌های مذهبی مانند آنچه در نیمه شعبان شاهد آن هستیم هم می‌توان برنامه پیاده‌روی مردمی به راه انداخت تا از این طریق پیام‌های دینی را به مردم انتقال داد.
 
دلبری با اشاره به اینکه هر چه این پیاده‌روی بزرگ بهتر و باشکوه‌تربرگزار شود تاثیرگذاری آن هم بیشتر می شود تصریح کرد: شهرداری قم آمادگی دارد در بحث ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و نیز تبلیغات شهری اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای که باید در این زمینه انجام بگیرد خاطرنشان کرد: می‌توان فراخوانی ملی در این زمینه اعلام کرد و زائران دیگر شهرها را نیز به قم دعوت کرد زیرا این آمادگی وجود دارد که از چند روز قبل کارهای اجرایی به منظور ورود زائران شهرهای دور و نزدیک به قم انجام بگیرد.
 
شهردار قم  با اشاره به ضرورت تشکیل اجتماعی میلیونی در روز اربعین در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: این کار پیامی جهانی  را از مرکز تشیع به سراسر کشورها مخابره می کند که می تواند تاثیر به سزایی را به همراه داشته باشد.
 
دلبری 28 صفر و سالروز وفات حضرت معصومه(س) را از دیگر مناسبت‌هایی دانست که می‌توان اجتماعات عظیم مردمی را در آنها سامان‌دهی کرد عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری در این زمینه آمادگی دارد تا تمامی مقدمات این کار ها را فراهم کند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcewv8z.jh8pvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما