يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 17000
کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور

گردن‌آویز نقره برای کشتی‌گیر قمی در وزن 96 کیلوگرم

قم نيوز : قم نیوز: کشتی‌گیر قمی با قرار گرفتن بر سکوی دوم موفق به کسب نشان نقره پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور شد.
گردن‌آویز نقره برای کشتی‌گیر قمی در وزن 96 کیلوگرم
به گزارش قم نیوز، بعد از مسابقات کشتی فرنگی جام استان برتر که در مهر ماه به میزبانی هیئت کشتی استان قم به انجام رسید، دومین میزبانی قم از رقابت‌های معتبر کشتی کشور در برگزاری پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور بود.
 
به همین دلیل بهترین نفرات حال حاضر کشتی فرنگی کشور در رده سنی جوانان از استان‌های مختلف خود را به شهر مقدس قم رساندند تا در نخستین دوره پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در هشت وزن با یکدیگر پیکار کنند.
 
بهترین کشتی‌گیران کشورمان از 28 استان به مدت دو روز درگیر پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور بودند و در این دوره رقابت‌های خود را در هشت وزن برگزار کردند و در نهایت فرنگی کار قمی وزن 96 کیلوگرم به مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
 
بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور با شرکت 366 کشتی‌گیر مدعی در هشت وزن به میزبانی قم در سالن کشتی مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان این شهر برگزار شد.
 
در این رقابت‌ها که در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم برگزار شد، سه کشتی‌گیر از استان قم موفق به کسب مدال نقره شدند که یکی از آنها مهدی عطارد در وزن 66 کیلوگرم بود، نفر دیگر مهدی ابراهیمی در وزن 74 کیلوگرم و نفر سوم نیز یحیی جساس در وزن 96 کیلوگرم بود.
 
بعد از عطارد و ابراهیمی که به مقام نایب قهرمانی اوزان 66 و 74 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور دست پیدا کردند، دیگر کشتی‌گیر موفق استان قم در رقابت‌های این دوره یحیی جساس بود که در جریان دیدار نهایی وزن 96 کیلوگرم با وجود اینکه عملکرد خوبی به نمایش گذاشت اما بدشانسی آورد و مسابقه را به محمد بیرانوند از خوزستان واگذار کرد و در نهایت به مقام دوم نائل شد.
 
این کشتی‌گیر آینده‌دار و مستعد در حالی موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات وزن 96 کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور شد که در پیکارهای این وزن امیر زرین چگینی از تهران به همراه علی کنعانی از اردبیل مقام سوم مشترک را به دست آوردند، ضمن اینکه پوریا عباسی از تیم هیئت کشتی فارس همراه با محمد ابراهیمی از هیئت کشتی کردستان در جایگاه پنجم مشترک ایستادند.
 
تیم قم با سه مدال نقره اوزان 66، 74 و 96 کیلوگرم توسط مهدی عطارد، مهدی ابراهیمی و یحیی جساس در رده‌بندی تیمی نخستین دوره مسابقات کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور رتبه ششم جدول را از آن خود کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdchvvnz.23nqvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما