سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 17076
با درخشش در پیکارهای عمومی جوانان کشور

فرنگی‌کاران قمی برای انتخابی مسابقات آسیایی و جهانی برگزیده شدند

قم نيوز : قم نیوز: کشتی‌گیران قمی با درخشش در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور برای حضور در انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های جهانی و آسیایی سال 2014 برگزیده شدند.
فرنگی‌کاران قمی برای انتخابی مسابقات آسیایی و جهانی برگزیده شدند
به گزارش قم نیوز، پس از پایان مسابقات کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور که هفته گذشته در شهر قم برگزار شد و با درخشش سه نماینده از کشتی قم نیز همراه بود، از سوی کادر فنی تیم ملی تعداد کشتی‌گیرانی که موفق به کسب مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی اوزان هشت‌گانه شدند جواز حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان را کسب کردند.
 
با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان، این نفرات می‌توانند در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی که برای شناخت نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی و آسیایی سال آینده میلادی به انجام می‌رسد، حضور یابند.
 
در بین برگزیدگان برای حضور در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان نام سه تن از بهترین کشتی‌گیران قمی نیز به چشم می‌خورد که این کشتی‌گیران مهدی عطارد، مهدی ابراهیمی و یحیی جساس دارندگان مدال نقره مسابقات اخیر قهرمانی کشور در شهر مقدس قم هستند.
 
این در حالی است که ماه آینده رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم به انجام خواهد رسید تا بهترین‌ها انتخاب شده و آماده پیکارهای قهرمانی آسیا و جهان شوند.
 
نفرات اول و دوم اوزان هشت‌گانه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور در حالی به انتخابی تیم ملی جوانان راه یافتند که با توجه به شرکت کردن چهره‌های شاخص کشتی کشور از استان‌های مختلف که در بین آن‌ها دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی نیز حضور داشتند، حساسیت و جذابیت بالایی بر این مسابقات حاکم بود.
 
از بین نمایندگان قم در رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور، سه نفر با کسب نتایج بسیار خوب و عملکرد قابل توجه برابر حریفان به دیدار نهایی اوزان خود رفتند و هر سه نفر موفق به کسب مدال در اوزان مختلف شدند.
 
در مسابقات این دوره مدال‌های نقره در اوزان 66، 74 و 96 کیلوگرم به کشتی‌گیران قمی رسید تا هیئت کشتی قم یکی از استان‌ها و تیم‌های موفق حاضر در این دوره از پیکارهای نخستین دوره کشتی فرنگی عمومی قهرمانی رده سنی جوانان کشور باشد.
 
در وزن 66 کیلوگرم مهدی عطارد یکی از چهره‌های همیشه موفق کشتی قم در مسابقات کشوری، بار دیگر پرفروغ ظاهر شد و توانست با شکست تمام حریفان به دیدار نهایی برسد اما در کسب مدال طلا بدشانس بود و با شکست برابر حسین خواجه‌وند از مازندران به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره این پیکارها دست یافت.
 
در پیکارهای وزن 74 کیلوگرم مهدی ابراهیمی جوان ارزنده کشتی استان قم که همراه با تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان امسال موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز این وزن در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا سال 2013 شده بود بار دیگر این موفقیت را در مسابقات کشتی فرنگی عمومی رده سنی جوانان کشور در قم تکرار کرد و بعد از مهدی فلاح از تهران صاحب نشان نقره شد.
 
دیگر کشتی‌گیر موفق قم در این رقابت‌ها یحیی جساس بود که در رقابت‌های کشتی فرنگی عمومی رده سنی جوانان کشور به دیدار نهایی رسید اما در نهایت با شکست برابر محمد بیرانوند از خوزستان به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره بسنده کرد ضمن اینکه حامد بیرامی نیز در وزن 55 کیلوگرم برای تیم قم به مقام پنجمی دست یافت.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcaiwn6.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما