شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 17485
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

استفاده صحیح از ظرفیت بخش خصوصی در فعالیت های فرهنگی هنری از رویکردهای اصلی این اداره کل است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: این اداره کل در امر استفاده صحیح از ظرفیت های بخش خصوصی در فعالیت های فرهنگی هنری پیشتاز بوده و رتبه اول را در کشور دارد.
استفاده صحیح از ظرفیت بخش خصوصی در فعالیت های فرهنگی هنری از رویکردهای اصلی این اداره کل است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدمرتضی اسماعیلی طبا، واگذاری فعالیتهای فرهنگی هنری به بخشهای خصوصی را از رویکردهای اصلی و مهمترین اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای مهمی که موسسات فرهنگی هنری استان، موسسات قرآنی، کانونهای تبلیغاتی، انجمنهای هنری، اتحادیهها و شرکتهای تعاونی مرتبط با فعالیتهای فرهنگی هنری در قم دارند تلاش شده که کلیه امور اجرایی فعالیتهای فرهنگی هنری ازجمله برگزاری جشنوارهها به این مراکز واگذار شود که برکات خوبی هم طی این سالها به دنبال داشته که از جمله آنها تقویت بنیه علمی و اجرایی این مراکز بوده است.
وی ادامه داد: این اداره کل در امر واگذاری فعالیتهای فرهنگی هنری به بخش خصوصی پیشتاز بوده و رتبه اول را در کشور دارد که امیدواریم همۀ استانها به این سمت گام برداشته و برکات خوب آن را شاهد باشند.
اسماعیلی طبا، در ادامه استفاده از یک مرکز خصوصی را در پیشرفت فرهنگ و هنر استان بسیار موثر دانست و اظهار داشت: امیدواریم در آینده از مشارکت بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.
این مسئول فرهنگی، برای مثال استفاده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از بخش خصوصی در برگزاری جشنواره نمایشنامه خوانی را مورد توجه قرار داد و افزود: برگزاری جشنواره نمایشنامه خوانی در مجتمع تجاری تفریحی سیرنگ مصداق بارز استفاده از مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد فعالیت های فرهنگی هنری استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: مؤسساتی که در این حوزه با اداره کل همکاری داشتند به دلیل تجربهای که به دست آوردند و نیز حمایت خوبی که از این مراکز شد، بخش عمدهای از نیازهایشان را تأمین کردند و در کنار آن هم خدمات مناسبی را به مردم ارائه دادند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این جهتگیری در واگذاری امور بخش خصوصی به یک باور عمومی برای دستگاههای مختلف دولتی تبدیل شود تا شاهد پویایی بیشتر فعالیتهای مختلف فرهنگی هنری اقتصادی و اجتماعی و سایر فعالیت ها در جامعه باشیم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcene8z.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما