يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 1760

40 مسجد جدید در استان قم ایجاد می شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم اعلام كرد : عملیات اجرایی چهل باب مسجد شهری و روستایی امسال با اعتبارات دولتی و كمكهای مردمی در این استان آغاز می شود.
40 مسجد جدید در استان قم ایجاد می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در جلسه بررسی اعتبارات فرهنگی مساجد استان، با یاد آوری كمكها و حمایتهای مادی و معنوی دولت در جهت احیای مساجد و رونق فعالیتهای فرهنگی مذهبی افزود: اعتبارات دولتی نباید باعث كمرنگ شدن این نقش و كاهش انگیزه های مردم و خیرین برای كمك به این امر مقدس و خیر شود.

استان قم خاطر نشان كرد: در طول تاریخ مردم و خیرین همواره در كمك به عمران و آبادانی مساجد نقشی موثر و محوری داشته اند.

وی با تاكید بر اینكه با وجود كمكهای دولتی و مشاركت مردمی، هنوز كمبود مساجد در بسیاری از نقاط كشور از جمله استان قم به شدت احساس می شود، خاطرنشان كرد: احیای جهاد مسجدسازی و جلب مشاركت و تقویت انگیزه های مردمی باید مدنظر دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

استاندار قم به مشكلات فعلی در ساختار مدیریت و اداره مساجد كشور و استان اشاره و بر لزوم اصلاح این روند بر اساس تدبیر و برنامه ریزی منسجم تاكید كرد.

وی با اشاره به ضرورت تقسیم كار اساسی بین مراكز و دستگاه های متولی در امر مدیریت مساجد، گفت: تاكنون طرح ها و برنامه هایی در خصوص حل مشكل مدیریتی مساجد و تفكیك وظایف دستگاه های متولی، پیش بینی و اجرا شده است، اما كماكان مشكلات به قوت خود باقی است.

موسی پور افزود: بر اساس تقسیم بندی انجام گرفته، امور سخت افزاری شامل برنامه های عمرانی و مباحث مربوط به هیات امنای مساجد استان، به اداره كل اوقاف و امور خیریه و فعالیت های نرم افزاری و برنامه ای مساجد به دستگاه های فرهنگی اداره كل تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار خواهد شد.

حجت الاسلام موسی پور لزوم توجه به مساجد محوری را یادآور شد و با اشاره به ظرفیت های خوب مساجد كشور گفت: كلیه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی كه قابلیت اجرای آن ها در مساجد وجود دارد باید به سمت مساجد سوق داده شود و مسجد محوری رویكرد اصلی برنامه های فرهنگی باشد.

وی با اشاره به حجم بالای نیازهای مساجد استان و محدودیت اعتباری، لزوم اولویت سنجی و توزیع هدفمند اعتبارات این بخش را خواستار شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.vdyiw6dexgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما