قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم بر لزوم توجه جدی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منكر در محیط های اداری تاكید كرد.
استاندار قم بر توجه به احیای امر به معروف و نهی از منكر در محیطهای اداری تاكید كرد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منكر، افزود: راه اندازی و فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منكر در ادارات و دستگاه های اجرایی استان امری ضروری است.

وی با بیان اینكه ملاحظات و تعارفات نباید مانع از انجام درست امر به معروف و نهی از منكر شود، افزود: در همه مراحل و جهات این واجب مهم باید آداب رفتاری و اشارتی و احترام و حفظ آبرو و شخصیت فرد رعایت شود.

موسی پور با تاكید بر لزوم نگاه جدی دست اندركاران امر به معروف و نهی از منكر به همه مصادیق و موضوعات مشمول این فریضه، گفت: باید همه این مصادیق مهم و فراگیر از جمله بحث رعایت صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر در جامعه بویژه در محیط های اداری مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منكر از مهم ترین واجبات و فرایض دینی محسوب شده و آیات و روایات زیادی در خصوص اهمیت این دو وظیفه مهم و بزرگ وارد شده تا جایی كه از امت و گروهی كه این فریضه را اجرا می كنند بعنوان امت رستگار و برگزیده یاد شده است.

استاندار قم به آثار و فواید فردی و اجتماعی مترتب بر امر به معروف و نهی از منكر اشاره و تصریح كرد:حیات و طراوت، تحرك و پویایی، پاكی و سلامت فردی و اجتماعی یك جامعه در گرو احیا و زنده نگه داشتن این فریضه الهی است.

وی با یادآوری آثار و پیامدهای سوء ناشی از بی توجهی به این فریضه گفت: ریشه بسیاری از مشكلات و ناهنجاری ها، ناشی از ترك و عمل نكردن به این فریضه حیاتبخش است.

موسی پور وظیفه دست اندركاران فعال در عرصه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منكر را وظیفه ای سنگین و حساس دانست و گفت: تبیین آثار و اهمیت و یادآوری عواقب سو ترك این فریضه برای عموم مردم و جامعه هدف یكی از وظایف اصلی و مهم شورا و دیگر تشكیلات مشابه محسوب می شود.

وی عامل و ناهی بودن اعضای شورا را مورد تاكید قرار داد و افزود: اگر آمر خود عامل باشد اثر سخن او بیشتر است و آمران به معروف و ناهیان از منكر باید خود را به صفات اخلاقی پسندیده و مورد انتظار از جامعه مزین كنند.

استاندار قم شناخت دقیق از مسایل فقهی و احكام مربوط به امر به معروف و نهی از منكر را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعضای شورای امر به معروف و نهی از منكر در ادارات و سایر مراكز باید كاملا با اصول و شیوه ها، روانشناسی گفتاری و رفتاری، همچنین ظرافت های كار دعوت به خیر و بازداری از گناه آشنا باشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.k0f2yt05na26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما