سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 1825

سوره انسان از اسناد افتخارآمیز شیعه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: سوره انسان از اسناد افتخار آمیز شیعه محسوب می شود.
سوره انسان از اسناد افتخارآمیز شیعه است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدجواد عظیمی در مراسم اختتامیه طرح تفسیری نور الرحمه در سازمان تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: شیعه به این سوره از قرآن می بالد چون كه در اثبات حقانیت ولایت و غدیر برای او حایز اهمیت است.

رئیس مجمع حافظان و قاریان قم با اشاره به ضرورت آشنایی جامعه و بویژه قشر جوان با تفاسیر و معانی قرآن وظیفه مسوولان و دست اندركاران فرهنگی را در این رابطه مهم و سنگین توصیف كرد.

عظیمی با اشاره به بی توجهی به تفسیر قرآن در جامعه افزود: مسؤولان فرهنگی و قرآنی باید نگذارند قرآن بیش از این از جامعه مهجور باقی بماند.

وی با بیان اینكه خواص جامعه باید در جهت آشنایی مردم از تفسیر موضوعی قرآن مجید تلاش كنند، تصریح كرد: همان گونه كه در صدر اسلام اگر خواص آن زمان می كوشیدند مردم را با مفهوم قرآن آشنا كنند واقعه كربلا اتفاق نمی افتاد امروز هم اگر در این راستا فعالیت صورت می گرفت دیگر این همه شاهد بروز اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان نبودیم.

وی افزود: عدم آشنایی مسلمانان با معانی و موضوعات قرآن موجب شده برخی از آنان حتی ذلت سازش با اسراییل را هم بپذیرند.

وی قرآن را منشور اخلاقی كاملی دانست كه توجه به آن همه مشكلات موجود در جامعه را حل می كند.

طرح تفسیری نورالرحمه با هدف آشنایی مردم با تفسیر قرآن در سه مرحله از ۱۷ ربیع الاول سال گذشته تا دوشنبه هفته جاری در ۶۰ مسجد قم و با شركت بیش ازدو هزار نفر برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.inzt23n6mftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما