سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 18876
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

شبهات مطرح شده درباره تشیع پوشالی هستند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: شبهاتی که امروز به تشیع و اسلام ناب وارد می‌شود پوشالی هستند و اگر طلاب دست به کار شوند بسیاری از آن‌ها را به راحتی می‌توان پاسخ داد.
شبهات مطرح شده درباره تشیع پوشالی هستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از طلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت تذکر و نصیحت به انسان در همه مراحل زندگی گفت: خداوند در آیات مختلفی از پیامبر اکرم (ص) خواسته است موضوعات گوناگون را به مسلمانان یادآوری کند زیرا انسان معمولاً دچار فراموشی و غفلت می‌شود.
 
وی افزود: خداوند 2 مسئله را به عنوان عوامل غفلت انسان‌ها معرفی کرده است؛ اموال و اولاد این 2 عامل هستند و بشر همواره به دلیل توجه بیش از حد به چنین مسائلی از حقیقت آفرینش خود باز می‌ماند.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مال و اولاد وسیله سرگرمی انسان‌ها بوده و آن‌ها را از توجه به وظایف حقیقی باز می‌دارند، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی نباید هیچ‌گاه به چنین عواملی دل خوش کنند، وظیفه آن‌ها تحصیل علوم دینی و ترویج معارف اسلامی است.
 
وی ادامه داد: آفت علم و طلبگی در شرایط کنونی سرگرم شدن آن‌ها به برخی مسائلی است که با شئونات حوزه‌ها سازگار نیست؛ در گذشته علما و مراجع تقلید چنان غرق در تحصیل و آموزش علم بودند که برای ما قابل تصور نیست؛ بسیار اتفاق می‌افتاد که طلاب قدیمی تا اذان صبح به مطالعه مشغول بودند ولی این رویه کمرنگ شده است.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه پیشوایی و رهبری مردم توسط روحانیت نیازمند شرایط و اقتضائات ویژه‌ای است، تصریح کرد: مباحثه میان طلاب یکی از سنت‌های حسنه حوزه‌ها بوده و روحانیون امروز باید این سنت را همچنان ادامه دهند و از آن غفلت نکنند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر علم‌آموزی به عنوان مهمترین وظیفه طلاب جوان گفت: بر اساس روایات مردم مرده‌اند و تنها یک دسته یعنی اهل علم زنده هستند؛ عالمان و دانشمندان همواره باقی هستند و نام و یادشان و نیز آثاری که از آن‌ها برجای می‌ماند ماندگار می‌ماند.
 
وی افزود: مرحوم صاحب جواهر آنچنان به علم‌آموزی و ترویج آن همت داشت که بخشی از آن کتاب را در هنگام رحلت فرزندش نگاشت.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه نباید رویه مراجع گذشته و عالمان برجسته شیعه در کسب و ترویج علم تغییر یابد، تصریح کرد: امروز گروه‌های تکفیری با حمایت خارجی‌ها در حال تبلیغ وسیع هستند و لازم است روحانیون شیعه نیز به پا خیزند و از مرزهای اعتقادی دین اسلام دفاع کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: بیشتر شبهاتی که امروز به تشیع و اسلام ناب وارد می‌شود پوشالی هستند و اگر طلاب دست به کار شوند بسیاری از آن‌ها را به راحتی می‌توان پاسخ داد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjmoev.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما