چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : 19355
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت با توزیع سبد کالا برای حمایت از اقشار جامعه اقدام کرد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سبد کالا با نیت کمک به اقشار جامعه ارائه شده است و علی رغم مشکلات اجرایی، با نیت خوبی بین مردم توزیع شده است.
دولت با توزیع سبد کالا برای حمایت از اقشار جامعه اقدام کرد
به گزارش قم نیوز، ابراهیم نکو  با اشاره به نحوه توزیع سبد کالا، اظهار کرد: آن‌چه به عنوان سبد کالا به مردم اعطا می‌شود، یک حرکت حمایتی همراه با نیت کمک به اقشار جامعه است اما در اجرای کار مشکلاتی داشته است.

وی افزود: البته دولت می‌توانست بهتر از این عمل کند و با اعطای مبلغ این بن کالا به حساب افراد این کار را انجام دهد، هر چند که این کار به عنوان افزایش نقدینگی در بازار محسوب می‌شود، اما این نقدینگی در این شرایط به مراتب بهتر از اعطای سبد کالا هست.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس، تصریح کرد: توزیع سبد کالا شیوه نادرستی است چون باید به فکر راحتی افرادی که می‌خواهیم از آن‌ها حمایت کنیم هم باشیم، در حال حاضر در سراسر کشور افراد زیادی مدت زیادی از زمان خودشان در این صف‌های طولانی از بین می‌برند و این کار نیز چهره افراد و شأن اجتماعی افراد جامعه را مخدوش می‌کند و به کرامت انسانی آن‌ها آسیب می‌زند.

وی با تاکید به بهتر بودن واریز نقدی بن سبد کالا به حساب سرپرست خانوار‌ها، عنوان کرد: دولت می‌توانست با پرداخت نقدی این کار را انجام دهد، در حال حاضر دولت به افرادی که از نظر اقتصادی و معیشتی در وضعیت نسبتا خوبی به سر می‌برند نیز این سبد کالا داده است، حتی به حساب برخی از کارکنان مجلس نیز مبلغی به عنوان سبد کالا واریز شده است و این درحالی است که در برخی از شهرستان‌ها به کار گران فصلی که برای تامین معیشت با مشکلاتی مواجه هستند این سبد کالا اختصاص داده نشده است اما برای صاحبان مشاغل و برخی از مدیران که نیازی به این سبد حمایتی ندارند این سبد کالا اختصاص داده شده است.

نکو با اشاره به اینکه این حرکت دولت از محبوبیت دولت می‌کاهد، تصریح کرد: این شیوه توزیع سبد کالا از محبوبیت دولت از نزد مردم می‌کاهد، اگر چه دولت هدفش تأمین نیاز‌ها و خدمت به آحاد جامعه است.

عضو هیئت رئیسه کمسیون اقتصادی مجلس با تاکید به عذرخواهی دولت از مردم، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند این اتفاق به وجود آمده را مدیریت کند و در این حرکت تجدید نظر کند و آن‌هایی که مستحق دریافت این سبد کالا هستند را در اولویت قرار دهد، دولت از طریق رسانه باید از مردمی که این روز‌ها برای دریافت این سبد کالا در صف‌های طولانی اذیت شدند و به شخصیت آن‌ها توهین شده است و حتی در برخی از جا‌ها به آن‌ها نیز هتک حرمت شده، عذرخواهی کند.

وی با اشاره به حمایت از کالای داخلی، خاطرنشان کرد: بهتر بود دولت پول این سبد را به حساب خانوار‌ها واریز می‌کرد تا آن‌ها بر اساس نیازشان، کالا‌ها را تهیه کنند، چون در این سبد کالا برنجی که به مردم داده شد؛ برنج داخلی و ایرانی نیست که حداقل نشان دهنده حمایت از تولیدات داخلی باشد و این موجب شد در این فصل سرما مردم در برخی از مناطق دو روز برای دریافت این سبد در صف بمانند، لذا دولت از طریق رسانه‌ها باید از مردم عذرخواهی کند تا محبوبیتش را از دست ندهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccp1qs.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما