پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 19375

زمینه اجتهاد بانوان فراهم شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید زمینه تحصیل علم تا درجه اجتهاد را برای بانوان فراهم کنیم.
زمینه اجتهاد بانوان فراهم شود
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمینˈ سیداحمد حسینی خراسانیˈ روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسوولان حوزه های علمیه خواهران در محل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار فراهم شدن زمینه تحصیل علم و رشد و ترقی دینی بانوان مانند آقایان شد.
 
وی افزود: باید زمینه تحصیل آنها تا حد اجتهاد ایجاد شود تا ده ها خانم با برخورداری از قوه اجتهاد و فقاهت داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: اگر در تصدی بانوان در برخی مناصب، مباحثی مطرح است، در نیل آنان به درجه اجتهاد هیچ ایرادی مطرح نیست و بلکه این کار بسیار مطلوب است.
 
حسینی خراسانی با اشاره به آثار و برکات حوزه های علمیه خواهران گفت: امام(ره) حمایت ویژه ای از این حوزه های علمیه داشتند و رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان پدیده مبارک یاد کردند.
 
وی افزود: هرجا بانوان طلبه حضور دارند و فعال هستند، آثار وجود آنها در عرصه های فرهنگی از جمله حجاب کاملا محسوس و تبلیغ آنها در میان بانوان و کودکان بسیار موثر است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقبال چشمگیری در جامعه زنان نسبت به حوزه علمیه مشاهده می شود، گفت: آثار فاخری که بانوان طلبه در حوزه های مختلف خلق کرده اند در مجامع علمی قابل ارائه و دفاع هستند.
 
وی اضافه کرد: فارغ از هر گونه تعصب، بانوان در عرصه رقابت علمی و آموزشی نسبت به آقایان جدی تر هستند.
 
حسینی خراسانی با بیان اینکه پیشینه حوزه های علمیه خواهران به زمان مرجعیت علمی امیرالمومنین علی(ع) باز می گردد، ادامه داد: در آن زمان مرجعیت علمی حضرت زهرا(س) و پس از آن نیز مرجعیت علمی حضرت زینب(س) مطرح بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه خانواده فقهای به نام شیعه مانند سیدابن طاووس به فراگیری علوم دینی توجه داشته اند، اظهار داشت: رویه رایج در تاریخ اسلام برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی است چنان که بر اساس روایات، در ارزش های انسانی تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و علم آموزی از ارزش های انسانی است.
 
در این دیدار مسوولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به تشریح وضعیت حوزه های علمیه خواهران و دستاوردهای این حوزه های علمیه پرداختند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcenx8z.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما