شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 19439
مدیرکل اوقاف قم

دومین همایش بزرگداشت امامزادگان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: دومین همایش بزرگداشت امامزادگان ۳۰ بهمن در سالن همایش‌های امامزاده سیدعلی (ع) با حضور مراجع و شخصیت‌های علمی و فقهی و اساتید برجسته حوزه برگزار می‌شود.
دومین همایش بزرگداشت امامزادگان در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام شوذب شیری در نشست خبری صبح امروز با موضوع دومین همایش بزرگداشت امامزادگان با محوریت امامزاده علی بن جعفر (ع) و آل امام صادق (ع) اظهار کرد: استان قم مفتخر است که بیش از ۶۷۰ امامزاده را در خود جای داده که از این میان بیش از ۸۰ تن از نسل امام صادق (ع) هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اینکه همایش امامزادگان امسال با محوریت امامزاده علی بن جعفر (ع) است افزود: عنوان همایش امسال آل صادق (ع) با محوریت امامزاده علی بن جعفر (ع) پسر کوچک امام ششم برگزار می‌شود چرا که امامزادگان قم از نسل ایشان هستند.

وی با بیان اینکه امامزاده علی بن جعفر (ع) در حیات خود ۵ امام معصوم (ع) را درک کرده‌اند، تصریح کرد: امامزاده علی بن جعفر (ع) مرزبان حریم ولایت بودند این بزرگوار در زمانی زندگی می‌کرد که فرقه‌های مختلفی ایجاد می‌شد اما با اقتدار و بصیرت در برابر آن‌ها ایستاد و مردم را به سمت ولایت سوق می‌داد.

حجت الاسلام شیری با کتاب مسائل علی بن جعفر (ع) اشاره کرد و گفت: در این کتاب که میراث ماندگار تشیع است در حدود ۴۲۰ حدیث از برادرشان امام موسی کاظم (ع) نقل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خاطرنشان کرد: دومین همایش بزرگداشت امامزادگان ۳۰ بهمن ساعت ۹: ۳۰ در سالن همایش‌های امامزاده سیدعلی (ع) با حضور مراجع و شخصیت‌های علمی و فقهی و اساتید برجسته حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1jdy.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما