دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 19503
در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

نشستی علمی با حضور جمعی از اساتید آمریکایی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز: نشست علمی جمعی از اساتید آمریکایی با اساتید جامعةالمصطفی در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد.
نشستی علمی با حضور جمعی از اساتید آمریکایی در قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، هیئت ۱۰ نفره از اساتید آمریکایی که به میزبانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام برخی جلسات علمی به ایران دعوت شده بودند، پس از شرکت در جلساتی در تهران و با هدف تکمیل پاسخ‌های خود و دیدار با علمای شیعه به قم عزیمت کردند.

به همین منظور، جلسه‌ای با حضور حجج‌الاسلام علمی، حسینی، قنبری، اصغری، ظرافتی و هیئت اساتید آمریکایی و چند نفر از کارشناسان وزارت امور خارجه در سالن جلسات پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی واقع در مجتمع امین برگزار شد.

گفتنی است، در این جلسه که ریاست آن را حجت‌الاسلام والمسلمین علمی، معاون آموزش المصطفی بر عهده داشت پس از معرفی اجمالی المصطفی، برنامه‌ها و اهداف و نیز ارائه توضیحاتی درباره دانشگاه مجازی المصطفی صورت گرفت.

موضوعاتی همچون عقلانیت در اسلام به ویژه مکتب تشیع و تاکید اسلام بر آن و نیز ممنوعیت تقلید در اصول دین، فواید دین و اعتقاد به خدا و چگونگی تبیین آن برای قشر جوان دانشجو، توضیح درباره اسفار اربعه (سفر من الخلق الی الحق و ...)، ارتباط بین ادیان به ویژه اسلام و مسیحیت و همزیستی آنان، نظر اسلام درباره ارتباطات بین‌المللی در عصر جدید و توضیحاتی پیرامون حکم ارتداد و اعدام در اسلام در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxmnz.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما