سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 19554
به همت مرکز آموزش بازرگانی قم

همایش راهکارهای عملی و موثر تجارت با افغانستان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: راهکارهای عملی و موثر تجارت با افغانستان در همایشی که به همت مرکز آموزش بازرگانی استان قم برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
همایش راهکارهای عملی و موثر تجارت با افغانستان در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نيوز، افغانستان از جمله کشورهایی است که در همسایگی ایران قرار دارد و بسیاری از عادات و عقاید مردم این کشور با ایران همسان است.

اعتقاد به دین مبین اسلام و گویش فارسی از جمله مواردی است که ایران و افغانستان را در پیمان برادری استوارتر می‌کند.

سیستم اقتصادی افغانستان بر اساس بازار آزاد بر پایه برنامه‌ای ۱۰ ساله پایه‌گذاری شده است که به دلیل برخی ضرورت‌ها، اهمیت استراتژیک و نزدیکی به بعضی از بزرگترین بازارهای جهانی مانند هند، چین و پاکستان به سرعت در حال گسترش هستند و شرایط ویژه‌ای را برای ایران و افغانستان فراهم می‌کند تا سطح روابط اقتصادی این ۲ کشور افزایش یابد.

با این وجود بررسی چگونگی تجارت با افغانستان، تجار و بازرگانان را بیش از پیش با ظرفیت‌های موجود در این کشور و ظرفیت‌هایی که می‌توان ایجاد کرد، آشنا می‌کند.

در همین راستا مرکز آموزش بازرگانی استان قم با برگزاری سلسله همایش‌های کاربردی حضور در بازار هدف در تلاش است به بررسی این بازار بپردازد.

برگزاری «همایش راهکارهای عملی و موثر تجارت با افغانستان» از جمله این راهکارهاست که به همت مرکز آموزش بازرگانی استان قم برگزار می‌شود.

این همایش با محور شاخص‌های کلان اقتصادی افغانستان، حجم مبادلات با ایران و جهان، ویژگی‌های بازار افغانستان، مزیت‌های صادراتی و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان برگزار می‌شود.

امنیت در افغانستان، کشورهای صادر کننده کالا و خدمات به افغانستان، پتانسیل‌های موجود در بازار این کشور، نحوه ورود به بازار افغانستان، ثبت شرکت در افغانستان، دریافت مجوز بازرگانی، ثبت شرکت در سازمان مناقصات افغانستان، نحوه پرداخت‌ها و قراردادها، واردات از افغانستان و معرفی مهمترین رسانه‌های جمعی افغانستان از دیگر شاخص‌های این همایش است.

همایش «راهکارهای عملی و موثر تجارت با افغانستان» با سخنرانی فرهاد مجللی، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان و مسئول دفتر تجاری توسعه و تجارت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۷۷۱۴۰۸۹ و ۳۷۷۱۴۲۷۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdok0f.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما