جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 19665

عوارض هر شهر بايد در همان شهر هزینه شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با بیان اینکه عوارض هر شهر باید در همان شهر هزینه شود، مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص بخشی از درآمدهای شهرداری‌های شهرهای بزرگ و کلان شهرها به شهرهای کوچک و روستاها را مغایر با قانون شهرداری‌ها دانست.
عوارض هر شهر بايد در همان شهر هزینه شود
به گزارش قم نیوز، محمد دلبري در چهل و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر قم با بيان اينكه در بودجه سال ۹۳ مجموعه شهرداري‌ها مظلوم واقع شدند، اظهار داشت: با وجود پيگيري‌هاي ما و حمايت دكتر لاريجاني و مهندس اميرآبادي در خصوص بودجه‌هاي قطار شهري و پروژه‌هاي عمراني و تصويب در كميسيون تلفيق، در صحن علني بودجه پيشنهادي دولت تصويب شد.

وي با بيان اينكه نه تنها كمكي به ما نشد بلكه باري هم به دوش ما اضافه شد، گفت: تا امسال مجموعه شهرداري‌ها از بودجه دولتي قطع اميد كرده بوديم و اين در حالي است كه در سال ۹۱ هيچ مبلغي از بودجه دولتي به شهرداري قم تخصيص داده نشد و در سال ۹۲ هم از ۵۵۰ ميليارد خودمان توانستيم تنها ۱۶۰ ميليارد بگيريم.

شهردار قم خاطرنشان كرد: سال گذشته ۹۰۰ ميليون تومان بابت تامين اجتماعي از حساب شهرداري‌ها برداشت شد كه امسال اين مبلغ را به ۱۵۰۰ ميليارد رسانده‌اند.

دلبری با بيان اينكه بعد از هدفمندي يارانه‌ها تمام عوارض،‌ جرايم رانندگي و ماليات بر ارزش افزوده به خزانه دولت مي‌رود، گفت: در اين زمينه هيچ گونه حسابي به ما پس ندادند و هر مبلغي كه صلاح دانستند به شهرداري‌ها داده مي‌شود و پيگيري‌ها هم تاثيري در اين خصوص نداشت.

وي تخصيص ۲۰ درصد از ماليات بر ارزش افزوده شهرهاي بزرگ و كلان‌شهرها به شهرهاي كوچك و روستاها را فاجعه‌اي بزرگ و تاسف‌آور دانست و گفت: دولت نه تنها هيچ كمكي ما را كمك نكرده است بلكه از درآمد شهرداري‌ها براي كارهاي خود برداشت مي‌كند و اين را متاسفانه مجلس تصويب كرد.

شهردار قم با بیان اینکه البته پس از اعتراضات این ۲۰ درصد در اصلاحیه مجلس تبدیل به ۶۰۰ میلیارد تومان شد، ابراز داشت: طبق این مصوبه سازمان شهرداری های وزارت کشور اجازه دارد این پول را به شهرهای کوچک و دهیاری ها کمک کند.

وی افزود: در واقع این حیاط خلوتی در دست سازمان شهرداری ها است که هر نماینده مجلسی خواست اعتراضی داشته باشد به شهر آن نماینده مبلغی کمک شود.

دلبری این مصوبه را مغایر با قانون شهرداری‌ها دانست و یادآور شد: در ماده ۷۳ قانون شهرداري ها آمده است عوارض هر شهر بايد در همان شهر خرج شود.

وی با بیان اینکه مردم قم عوارض می دهند که خرج شهر قم شود نه جای دیگر تاکید کرد: دولت باید برای کمک به مناطق محروم از پول نفت و درآمد های خود انجام دهد نه از عوارض های مردم شهرهای دیگر که این ظلم در حق شهرداری های کلان شهرها است.

شهردار قم وضعیت موجود را خطرناک و سخت توصیف کرد و گفت: اگر این اتفاق رخ دهد ما نیز از وظایفی که در قانون بر عهده ما نیست و هم اکنون آن را انجام می دهیم همانند توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی، کمربند سبز، بافت های فرسوده و... که وظیفه دولت است خودداری خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به کاهش بودجه قطار شهری قم خاطرنشان کرد: با این وضعیت تخصیص بودجه باید مترو را تعطیل کنیم زیرا ما تا جایی که توانستیم ۴۳.۵ میلیارد تومان پول از سیستم خود شهرداری به مترو اختصاص دادیم و با وضع موجود دیگر این توانایی را نداریم.

شهرداری قم آماده حمایت از فعالیت‌های علمی جامعة‌المصطفی(ص) است

شهردار قم در بازدید از مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه)، با اشاره به فعالیت‌های فقهی منحصر به فرد این مجتمع، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در مجتمعی که علمای شاخص و تأثیرگذار بسیاری را پرورش و به حوزه تقدیم کرده است، حضور دارم.

دلبری افزود: جامعة‌المصطفی(ص)، مرکز پر برکت علمی - فرهنگی در شهر قم است که در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، طراز قم را جهانی کرده است که این امر ضرورت استفاده شایسته از این ظرفیت را بیشتر می‌کند.

شهردار قم با اظهار اینکه حجم فعالیت‌های جهانی این مجتمع فقهی در قم، موجب خوشحالی و سرور است بیان کرد: شهرداری قم و مجموعه‌های مدیریت شهری از هر کمکی برای ارتقاء سطح فعالیت‌های علمی - فرهنگی در مجتمع آموزش عالی فقه، دریغ نخواهد کرد.

دلبری اضافه کرد: در سفری که به تایلند داشتم، با طلبه‌ای از این مجتمع فقهی روبه رو شدم که به زبان فارسی روان صحبت می‌کرد و نقش تأثیرگذاری در این کشور داشت که این خود موجب خوشحالی من در این کشور غیراسلامی شد و به مستندی از میزان تأثیرگذاری جامعة‌المصطفی(ص) در عرصه بین‌الملل تبدیل شد.

وی در پایان با ابراز اینکه مجتمع آموزش عالی فقه، مایه برکت قم است، عنوان کرد: هرچند که شاید امکان انعکاس همه جانبه فعالیت‌های چشمگیر مدرسه حجتیه را در تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی وجود نداشته باشد، اما می‌توان برکات این مرکز را در سطح بین‌المللی به شکل ملموس مشاهده نمود.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgn39q.ak9y34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما