پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 19641
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی

همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز: با حضور آیت الله مصباح یزدی همایش رابطه مدیرت با علوم اسلامی در قم برگزار شد.
همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی در قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی با حضور آیت الله مصباح یزدی و اساتید دانشگاه و پژوهشگران حوزوی صبح امروز در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین جعفری از پژوهشگران حوزه مدیریت اسلامی به عنوان نخستین سخنران این مراسم مقاله ای با عنوان پیشنهاد الگو برای تبیین رابطه مدیریت با علوم اسلامی ارائه کرد و اظهار کرد: اسلام دینی الهی است و از همین رو می توان ادعا کرد که یکی از تاثیرات مهم سرپرستی دین نسبت به بشر ایجاد دانش ها و علوم مختلف است.

وی افزود: امت اسلامی برای ارتقای دینداری خود علوم متعددی ایجاد کرده که وجه مشترک همه این علوم مبتنی بر پذیرش دین بودن است.

در این مراسم میزگرد علمی با حضور آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین و علی رضایی‌نیا چهره ماندگار مدیریت کشور و سید علی حسینی تاش از اساتید برجسته مدیریت کشور برگزار شد.

آیت الله مصباح یزدی آخرین سخنران این مراسم بود که با اشاره به تعریف علوم اسلامی گفت: تعریفی دقیق و منطقی که بتوانیم با ا ستفاده از آن مرزی بین علوم اسلامی و علوم غیر اسلامی ایجاد کنیم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هر کسی که علوم سیاسی مطالعه کرده باشد نمی تواند بگوید که من دیپلمات هستم و باید از هوشمندی‌های خاصی برخوردار باشد تا قادر باشد که اقتضای موقعیت سیاسی و اجتماعی را تشخیص دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6in6.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما