پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 19643
با حضور معاون اول قوه قضاییه/

همایش سراسری دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز: همایش سراسری قضات دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت با موضوع صیانت از جایگاه رفیع روحانیت با حضور شخصیت های حوزوی و مسئولین قضایی و معاون اول قوه قضاییه در قم برگزار شد.
همایش سراسری دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت در قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، همایش سراسری قاضت دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت با موضوع صیانت از جایگاه رفیع روحانیت با حضور آیت الله یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه و حج الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیسی، معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل ویژه روحانیت، صالحی منش، استاندار قم و جمعی از مسئولان قضایی استان قم برگزار شد.

آیت‌الله یزدی در این همایش از قضات دادگاه ویژه روحنیت خواست در هر شهری که هستند با علمای شاخص ارتباط داشته باشند و آنان را در جریان امور قرار دهند.

نایب رئیس خبرگان رهبری، دادگاه ویژه روحانیت را یک امر ویژه‌ خواند و گفت: سیاست‌های زیادی علیه امور روحانیت وجود دارد و دام‌های پیش پای روحانیت وجود دارد و کار دادگاه ویژه قبل از این ‌که صرفا قضایی باشد پیشگیری و تذکر نسبت به جرایم است.

وی عنوان کرد: بعضی از پرونده‌هایی دادگاه ویژه روحانیت، به مسایل خانوادگی برمی‌گردد و لازم است طلاب و روحانیون نسبت به این مسایل توجه ویژه داشته باشند تا از به وجود آمدن چنین پرونده‌هایی هرچند اندک، جلوگیری شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه از قضات و مسئولان دادگاه ویژه روحانیت خواست در هر شهری که هستند، با علمای شاخص ارتباط داشته باشند و آنها را در جریان امور بگذارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در سخنانی اظهار کرد: تشکیل این نهاد، امتیاز دادن به روحانیت نیست، بلکه دقیقا در راستای اجرای عدالت است تا حقوق اجتماعی نظام روحانیت حفظ شود و غفلت و یا سوء استفاده یک فرد سبب بدبین شدن مردم نسبت به نهاد روحانیت نشود.

برپایه این گزارش، تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگاه‌ها و دادسراهای ویژه روحانیت و برگزاری کمیسیون های تخصصی از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1eqs.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما