جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 19671

سکوت در برابر«قانون» توهین «آسمان» را رقم زد

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر چندی پیش برخورد قاطع و جدی با روزنامه "قانون" که قوانین اسلامی را متهم به تبعیض جنسیتی کرد،‌ می‌شد امروز شاهد توهین روزنامه آسمان نبودیم.
سکوت در برابر«قانون» توهین «آسمان» را رقم زد
به گزارش قم نیوز، نجمه عزتی: روزنامه آسمان که ۲۶ بهمن ماه به مدیرمسئولی بزرگمهر و سردبیری قوچانی روی پیش‌خوان روزنامه‌فروشی‌ها آمد هنوز ۵ شماره از چاپش نمی‌گذرد با انتشار یادداشتی به نقل از «داود هرمیداس باوند» از اعضای جبهه ملی حکم اسلامی قصاص را «غیرانسانی» خوانده و سر و صداهایی زیادی به پا کرد.

مسئولین این روزنامه برای آنکه در ابتدای راه مخاطبینی برای خود جمع کنند دست به شیوه نشریات زرد زده و به این طریق درصدد ایجاد شبهات و هجمه‌هایی نسبت به قوانین دین مبین اسلام هستند تا بدین سان نام و آوازه‌ای برای خود جمع‌آوری کنند اما غافل از آنند که پایه احکام اسلامی به ویژه مجازات اسلامی آنقدر محکم و جلوتر از تمام تفکرات است که با این نوع یادداشت‌ها در بین مردم متزلزل نخواهد شد.

گفته می شود مسئولین روزنامه آسمان که خیلی زود نقاب از چهره برداشتند حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای آنچه که تقویت دیپلماسی عمومی گفته شد، از دولت یازدهم کمک مالی دریافت کرده‌اند، اما اشاعه مطالب موهن به مقدسات اسلام و قوانین جمهوری اسلام ایران چه سنخیتی با این هدف داشته جای سئوال است و اینکه چرا مسئولین وزارت ارشاد بدون هیچ بررسی بیت‌المال مسلمین را در دسترس این افراد که با سفسطه‌گری اصول فقهی دین اسلام را زیر سئوال می‌برند قرار داده‌اند سئوالی است که باید مسئولان ذیربط پاسخگوی آن باشند.

برخورد قاطع با توهین روزنامه آسمان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به بروز این مسئله در دوره امام (ره) گفت: حضرت امام کسی را که آگاهانه با مجازات اسلامی مخالفت کرده و آن را زیر سوال ببرد مهدورالدم دانستند چرا که قصاص مستقیما در آیات قرآن آمده است و یکی از مسلمات دین محسوب می‌شود.

جبهه ملی خرداد ماه سال ۶۰ بیانیه‌ای علیه حکم اسلامی قصاص صادر کرد و ضمن «غیرانسانی» خواندن این حکم الهی، هواداران خود را به شورش علیه آن دعوت کرد که پیرو این بیانیه جبهه ملی، امام خمینی(ره)‌ حکم ارتداد جبهه ملی را اعلام کردند.

رجبی در ادامه افزود: کسانی که مجوز این گونه روزنامه‌ها را صادر می‌کنند در برابر این اتفاق مسئول بوده و باید پاسخگو باشند که چرا چنین مطالبی انتشار می‌یابد و باید با مسئولین این روزنامه برخورد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر چندی پیش برخورد قاطع و جدی با روزنامه «قانون» که قوانین اسلامی را متهم به تبعیض جنسیتی کرده بود،‌ می‌شد امروز شاهد این نبودیم که افراد دیگری وارد این عرصه شده و مسلمات اسلام را زیر سئوال ببرند.

اول دی ماه امسال روزنامه «قانون» با انتشار مطلبی با عنوان «بی‌اعتباری شهادت زنان مصداق تبعیض جنسی است» به احکام دین مبین اسلام توهین کرده بود اما با بی‌توجهی مسئولین و حتی عدم واکنش مناسب دیگران همراه بود که همین مسئله موجب گستاخ‌تر شدن این افراد شد.

معنای «عدالت» خداوندی با اجرای «قصاص»

حکم قصاص یکی از احکام مجازات اسلامی است که خداوند در قرآن صریحا به آن اشاره کرده و مستقیما از سوی خداوند صادر شده است و دارای حکمت‌های بی‌شماری است که انسان در بیشتر مواقع قادر به درک آن نیست.

مدیر بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به صدور حکم قصاص و مجازات اسلامی از سوی خداوند به عنوان خالق انسان‌ها گفت: چیزی که از جانب خداوند صادر می‌شود مصلحت‌هایی در آن نهفته است و قصاص یکی از احکام الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خراسانی‌نژاد گفت: خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده می‌فرماید «هرکس نفسی را بکشد بی آن که فساد در زمین کرده باشد مثل آن است که همه مردم را کشته» و در آیه‌ای دیگر آمده است «ای خردمندان، در قصاص برای شما زندگی هست تا شاید بپرهیزید». این آیه به این موضوع اشاره می‌کند که اگر "قصاص" در جامعه اجرا نشود حیات انسان‌ها به خطر خواهد افتاد و جامعه دچار نوعی هرج و مرج خواهد شد.

خراسانی‌نژاد "عدالت" را یکی از مصالح مهم قصاص عنوان کرد و گفت: عدالت خداوندی با اجرای قصاص مفهوم پیدا می‌کند و با اجرای قصاص حیات طیبه معنی می‌یابد.

این نکته نیز قابل ذکر است که این سومین توهین به مقدسات و احکام اسلامی در روزنامه آسمان بعد از روزنامه‌های بهار و قانون از آغاز کار دولت یازدهم است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdf90f.yt0n56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما