شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 1981
حجت‌الاسلام غرویان:

کشورهای اسلامی از نهضت عاشورا به طور کامل درس بگیرند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قم گفت: نهضت‌های بیداری اسلامی می‌توانند با دقت در پیام‌ عاشورا در همه ابعاد از این قیام درس بگیرند.
کشورهای اسلامی از نهضت عاشورا به طور کامل درس بگیرند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: قیام سیدالشهدا یک قیام فرهنگی بود و در واقع برای روشنگری، بیدار کردن ذهن امت اسلامی و قلب‌های مسلمانان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فساد دستگاه حکومتی و انحراف از مسیر اسلام در دوران سیدالشهدا سبب شد این امام بزرگوار به قیام بپردازد و با نثار خون خود، خانواده و یارانشان قلب‌ها را متوجه و ذهن‌ها را از غفلت بیدار کند.

مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قم عنوان کرد: نهضت‌های بیداری اسلامی می‌توانند با دقت در پیام‌ عاشورا در همه ابعاد از این قیام درس بگیرند.

وی با اشاره به درس‌آموزی نهضت‌های بیداری اسلامی از عاشورا گفت: عامل اصلی که در کشورهای اسلامی سبب شورش مردم شد، ظلم و بی‌عدالتی است و در زمان سیدالشهدا ظلم و ستم سبب قیام امام حسین(ع) و اصحابشان شد.

وی به انحراف از مسیر اسلام کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: حاکمان بسیاری از کشورهای اسلامی ادعا می‌کنند که ما خلیفه پیامبر هستیم ولی هیچ شباهتی با پیامبر اکرم(ص) و حکومت اسلامی در آنها مشاهده نمی‌کنیم و نهضت بیداری برای آن است که این کشورها را به مسیر اسلام بازگرداند.

غرویان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به دو صورت زبانی و عملی صورت می‌گیرد، گفت: سیدالشهدا در قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر را به طور عملی به نمایش گذاشت و مقصود از این فریضه عملی قیام در برابر منکری است که بالاتر از آن نبود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر با بیان و قلم حقایق اسلام را به طور مکرر در جامعه و رسانه‌ها مطرح کنیم و در زمینه عملی ملت‌ها منسجم شوند و تفرقه‌ها را کنار بگذارند و اتحادیه‌های منسجم را تشکیل دهند.

مسئول دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قم ادامه داد: ملت‌های اسلامی وظیفه دارند تشکل‌های بین‌المللی بر علیه صهیونیسم و حاکمان ظالم داشته باشند و فشارهای اقتصادی و سیاسی بر طاغوت‌ها و حاکمان ظالم وارد کرده تا سقوط کنند و قدرت در دست ملت‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به روایت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا گفت: حق و باطل در هر زمان و مکانی ممکن است اتفاق افتد و همیشگی است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.an6k49no65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما