سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 19881
آیت الله علوی گرگانی

انسان صالح با مرگ خود نیز سبب خیر و برکات می‌شود

قم نيوز : قم نيوز:‌آیت الله علوی گرگانی گفت: پس از مردن تنها اعمال انسان است که باقی می‌ماند برای مثل فرزند صالح می‌تواند هنوز برای فرد سبب خیر و برکات فراوانی شود.
انسان صالح با مرگ خود نیز سبب خیر و برکات می‌شود
به گزارش قم نيوز، آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه امام خمینی (ره) بندر امام (ره) با اشاره به اینکه باید همه افراد قدردان حضور در این فضای نورانی شهر قم باشند اظهار کرد: باید انسان تمامی اندوخته‌های خوب خود را به دیگران منتقل کند و این نه تنها یک وظیفه انسانی است بلکه یک وظیفه شرعی هم است.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه مردم دو دسته هستند افزود: برخی مانند کف آب هستند و هیچ ارزشی ندارند و بیشتر مصرف گرا هستند و خاصیتی برای جامعه خود ندارند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید تغذیه کند تا خدا را عبادت کند عنوان کرد: تنها در این صورت است که تفاوت بین انسان و حیوان مشخص می‌شود زیرا مهم‌ترین تفاوت انسان پرستش خداوند است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه انسان باید از اینکه مثل کف روی آب باشد پرهیز کند تصریح کرد: برخی از افراد دیگر مردم از وجود آن‌ها استفاده می‌کنند و مثل آن‌ها آب دریا است زیرا فواید بسیار زیادی را به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید تمامی افراد در زندگی خود برای مردم مفید واقع شوند عنوان کرد: بیش از ۱۰۰۰ هزار سال از زمان شیخ طوسی می‌گذرد اما هنوز به جامعه خود سود می‌رساند و این یک ویژگی برجسته برای برخی از افراد است.

وی با اشاره به اینکه باید از افرادی مثل شیخ طوسی در جامعه الگو سازی کرد خاطر نشان کرد: پس از مردن تنها اعمال انسان است که باقی می‌ماند برای مثل فرزند صالح می‌تواند هنوز برای فرد سبب خیر و برکات فراوانی شود.

مرجع تقلید جهان تشیع گفت: باید از خداوند طلب کرد که انسان مثل دسته دوم باشند و برای جامعه خود حتی پس از مردن نیز سودرسانی کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgq79q.ak9y74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما