يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 20114
آیت‌الله حسینی بوشهری

تجلیل از خانواده شهدا در شان آنان باشد

قم نيوز : قم نيوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه بنیاد شهید خانه خانواده‌های شهداست گفت: تجلیل از خانواده معظم شهدا باید در خور شان آنان باشد
تجلیل از خانواده شهدا در شان آنان باشد
به گزارشقم نيوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه ۱۱ اسفند در دیدار با مدیر کل و روسای مناطق بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: مسولان بنیاد شهید مسولیت خطیری را در خدمت‌رسانی به شریف‌ترین انسان‌ها بر عهده دارند.

وی افزود: شهدا برای خدا کار کردند و برای دفاع از اسلام و انقلاب و مکتب جان خویش را از دست دادند و به فیض شهادت رسیدند و خانواده‌هایشان که بر این داغ صبوری کردند، رهرو راه شهدایشان هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: حساسیت کار در بنیاد شهید به شکلی است که این مسؤلیت با سایر مسؤلیت‌ها قابل مقایسه نیست چراکه‌ شهدا آنجا که برای حفظ دین نیاز به تقدیم جان بود چنین کردند .

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با طرح این سوال که امروز وظیفه ما در قبال شهدا چیست افزود: رسالت سنگینی بر دوش همه ما است، کار تکریم و تجلیل از شهدا و خانواده ایشان باید با ظرافت خاصی دنبال شود، ادبیات رفتار با ایشان باید متناسب با شان و جایگاه شهدا و خانواده‌های شهدا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز مسایل بازماندگان شهدا خصوصا نسل ایثارگر فقط مسایل زندگی نیست، بلکه بحث الگوهای جامعه اسلامی است.

حسینی بوشهری، ادامه داد: فرزندان شهدا به هر عرصه‌ای که وارد می‌شوند باید الگو باشند، راه ایشان راه همان پدران شهیدشان است و باید در بحث‌های فرهنگی قوی تر وارد شد و زمینه رشد و بالندگی خانواده شهدا و ایثارگران را فراهم کرد.

وی حفظ و حراست از خون‌های پاک شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی و یادگاران شهدا را وظیفه‌ای سنگین دانست و افزود: مسولان بنیاد پدران معنوی خانواده شهدا هستند و خانواده شهدا نور چشم جامعه و سرمایه‌های نظام هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خانواده شهدا باید مانند شهدا اثرگذار باشند، گفت: شهدا برای دفاع از دین و قرآن جان دادند و بازماندگان شهدا درد دین دارند و پیام رسان خون شهدا هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه در خصوص همکاری حوزه‌های علمیه در سطح استانی و ملی با بنیاد شهید در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شهید و شهادت اعلام آمادگی کرد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdchkzni.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما