چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 19960
معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه:

باید تولید دانش در حوزه‌های علمیه رونق بگیرد

قم نيوز : قم نيوز: معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: امروزه وضعیت جهان ما را ناخودآگاه به سمت تحقیق و پژوهش می‌کشاند، چراکه قدرت در جهان مبتنی بر مواردی است که سرآمد آن موارد، تولید دانش است و بر همین اساس باید تولید دانش در حوزه‌های علمیه رونق بگیرد.
باید تولید دانش در حوزه‌های علمیه رونق بگیرد
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد، در افتتاحیه نخستین طرح آموزش عمومی دانشی مهارتی معاونان پژوهش واحد‌های آموزشی مدیریت‌های استانی با اشاره به اینکه ماموریت‌های بسیار زیادی در عرصه پژوهش وجود دارد اظهار کرد: حوزه‌های علمیه ماموریت‌هایی از جمله توجه در حوزه‌های مختلف دین و بررسی گزاره‌های مختلف علوم دینی بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه باید نیروهای کارامد در حوزه‌های علمیه تربیت شوند خاطر نشان کرد: بیداری اسلامی شرایط به وجود آمده است که نیروهای کارآمد حوزوی باید در اختیار کشور قرار بگیرد.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت مقوله تحقیق و پژوهش در دنیا، تصریح کرد: امروزه وضعیت جهان ما را ناخودآگاه به سمت تحقیق و پژوهش می‌کشاند، چراکه قدرت در جهان مبتنی بر مواردی است که سرآمد آن موارد، تولید دانش است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: تاییدات الهی، پیشینه عمیق علمی، روشمندی در بیان مطالب، ‌ اخلاص و سخت‌کوشی و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، داشتن روحیه تحقیق و پژوهش را در تمام عرصه‌های علمی و آموزشی ضروری خواند و تصریح کرد: در تمام عرصه‌های آموزشی توجه به تحقیق و پژوهش از ضروریات محسوب می‌شود و تحقق ماموریت نخست جز با تحقیق حاصل نمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد، جهان کنونی را عرصه جدال اراده‌ها دانسته و تصریح کرد: جهان امروز، عرصه جدال و کشمکش اراده‌ها است و پیروزان این میدان کسانی هستند که اراده‌ای مستند بر مفاهیم پایدار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نقلاب اسلامی ایران با رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرصتی بی‌بدیل ایجاد کرده که حوزه‌های علمیه بتوانند در زمینه تحقیق و پزوهش اقدامات لازم را انجام دهند خاطر نشان کرد: عدم حرکت در زمینه تحقیق و پژوهش و استفاده نکردن از فرصت‌های ایجاد شده، سبب می‌شود که غرب و دنیای استکبار، اسلام را مورد حمله قرار داده و مفاهیمی چون قصاص و دیگر احکام دینی را با ایجاد شبهاتی، به چالش بکشند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: کمبودهای بسیار زیادی در زمینه‌های مالی وجود دارد و این کمبود‌ها ممکن است به بدنه اجتماع نیز آسیب بزند زیرا رشد و تکامل حوزه‌های علمیه سبب رشد جامعه می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7o8z.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما