پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 20011
با حضور آیت الله جوادی آملی و رئیس مجلس

اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی ملکوت برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:‌مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی ملکوت در تالار همایش موسسه علوم و حیاتی اسرا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله جوادی آملی برگزار شد.
اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی ملکوت برگزار شد
به گزارش قم نيوز، مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی ملکوت ظهر امروز در تالار همایش موسسه علوم و حیاتی اسرا با حضور رئیس جامعه المصطفی، رئیس جهاد دانشگاهی، نمایندگان مراجع تقلید، فرمانده نیروی انتظامی و شهردار قم برگزار شد.

حجت السلام سعید واعظی در این مراسم با اشاره به فرهنگ عمومی جامعه اظهار کرد: فرهنگی که بر پایه قرآن کریم و عترت پایه گذاری شود فرهنگ درستی است.

وی افزود: اگر اساس فرهنگ را احساسات و عواطف قرار دهیم و خرافات در آن‌ها ورود پیدا کند، با توجه به اینکه در دین خرافات جایگاهی ندارد، رواج آن سبب آسیب‌های بسیاری در جامعه می‌شود و برگزاری چنین جشنواره‌هایی کمک بسیار مهمی در شناخت فرهنگ صحیح در جامعه و خنثی کردن آسیب‌های دشمنان و کشورهای غربی دارد.

علی لاریجانی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در برخی کشورها عقل انسان، کشور را اداره می‌کند عنوان کرد: در برخی کشور‌ها عقل بشر یا‌‌ همان عقل عرفی مبنای سامان‌دهی امور را دارد اما در جمهوری اسلامی ایران دین اسلام مبنای کار‌ها را برعهده می‌گیرد.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: قوانین غیر خلاف شرع جامعه را به سمت آرمان‌های سعادت‌محور هدایت نمی‌کند و از همین رو باید تئوری‌پردازی عمیقی در این حوزه انجام شود که متاسفانه در حال حاضر حضوری جدی در جریان‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین‌المللی نداریم و این در حالی است که جریان‌هایی مانند تکفیری‌ها اسلام بدلی را به جهانیان معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ملکوت اظهار کرد: جشنواره ملی ملکوت در راستای معرفی شخصیت‌هایی دینی و ذهبی گام بزرگی را برداشته است که اگر در عرصه بین‌المللی هم به این صورت عمل کنیم برخی از افراد اسلامی دروغ را به جهان ارائه نمی‌کنند و جوانان دچار سردرگمی نمی‌شوند.

در پایان جشنواره ملی ملکوت از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام /126
https://qomnews.ir/vdcdfz0x.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما