سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 20217
آیت الله علوی گرگانی:

وزارت فرهنگ عرصه را برای حضور طلاب در سینما فراهم کند

قم نيوز : قم نيوز:‌آیت الله علوی گرگانی گفت: وزارت فرهنگ عرصه را برای حضور طلاب در سینما فراهم کند زیرا این عدم حضور طلاب در سینما سبب شده که متاسفانه برخی فیلم‌ها با الگوی اسلامی سازگاری نداشته باشند و فیلم‌هایی خلاف واقعیت تولید می‌شوند.
وزارت فرهنگ عرصه را برای حضور طلاب در سینما فراهم کند
به گزارش قم نيوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیر عامل بنیاد گسترش سینمای اسلامی اکران برخی از فیلم‌ها سبب نگرانی علما و متدینین در جامعه شده است اظهار کرد: برخی از فیلم‌هایی که در سینمایی ایران تولید می‌شوند با الگوهای اسلامی همخوانی ندارند و برخی از دارای ضعف محتوایی هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید وزارت فرهنگ عرصه را برای حضور طلاب در سینما فراهم کند عنوان کرد: این عدم حضور طلاب در سینما سبب شده که متاسفانه برخی فیلم‌ها با الگوی اسلامی سازگاری نداشته باشند و فیلم‌هایی خلاف واقعیت تولید می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی فیلم‌ها نیز با پذیرش جامعه مطابقت ندارد عنوان کرد: عده‌ای در پخش برخی فیلم‌ها واقعت تاریخی را حذف می‌کنند، و این موضوع درست نیست، از این رو شخصیت‌های علمی باید در صحنه حضور داشته باشند تا موازین را بررسی و دستور اجرا و پخش فیلم را بدهند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: برخی واقعیت‌ها بای جامعه قابل هضم نیست و این در حالی است که برای اکران فیلم مهم‌ترین رویکرد بین واقعیت است که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی برگزاری نشست مسئولان سینمایی با دانشمندان و فضلا را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این افراد اهل دین، فضل و تاریخ‌دان هستند در صورتی که زیر نظر رهبری و علما قرار بگیرند و اگر این اتفاق انجام شود قطعا خطا در عرصه سینما کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcbz5b5.rhbg8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما